NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stRaend
tack så mycket :)

Vet att det finns en hel del som klagar över trådlyft men känner som du, bättre ha allt på samma ställe. Sökte lite och det fanns ju ett antal trådar om ungefär detta..

Värsta är ju att ifall man söker efter just "stylade/stukade/sänkta" s40n så finner man inte så många.. och det blir ännu färre man finner med specade fälgdimensioner, cambervinklar, däckstorlekar osv. Så ifall någon har någon bild eller liknande och känner för att dela med sig så skriv gärna med fälg- och däckspec. :roll:
av stRaend
Hittade lite på egen hand, dock en c30 men kan inte tänka mig att det skulle vara andra mått på S40/V50..

Ser ut att sitta ganska så hyffsat "flush" men ifall jag sänker bilen och ställer camber (coilovers) så bör det ju kunna funka med ET35? Annars så är det väl bara att ta fram skärmvalsen igen :D Ska ju köra på 18" förmodligen så då kan man stretcha däcken lite mer ifall det skulle behövas samt att det blir lite mer komfort på det hela. Bak verkar det inte vara något problem med lägre ET, finns några som kör med 9,5" ET38 + några som kör 8,5" ET20-25.

Hoppas detta inlägg hjälpte någon iallafall mer än mig själv :roll:

19x8,5" ET40 med 225/35 däck.
Bild
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]