NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sportchassit ingår ej i R-design, men när det gäller min C30 R så är chassit redan stenhårt orginal, uppskattar man komforten rekommenderar jag ej sportchassit.

S40/V50 har inte lika hårt chassi, där kanske det är mer aktuellt.
Sportchassit och 18" är tillval. Som förövrigt inte kan väljas tillsammans från fabrik av någon konstig anledning! Både sportchassi och 18" är ett måste tycker jag. C30 T5/D5 är hårda från början, men har man köpt en C30 vill man ju inte ha en XC30. Så sportchassit är ett måste för att "komma ner på jorden" lite med bilen. :wink:

Det man får göra är att välja till 18" från fabrik (för 9900kr) och sedan montera sportchassi på verkstan när bilen har kommit. Det kan tyckas att det vore enklare att välja till sportchassi från fabrik och sedan montera 18" på verkstan. Jo visst, enklare ja! Men 18" (i Diamond Cut) + däck kostar i runda slängar 30 loppor att köpa löst! Sportchassi ligger väl på 2-3000kr eftermonterat......
Så sportchassit är ett måste för att "komma ner på jorden" lite med bilen.
Som sagt, smaken är som baken. Komfort eller mindre luft i hjulhusen, det är 300.000 frågan :)

Tillägg från 17" som ingår i R-design till 18" kostar så mycket som 9900! Att köpa ett sportchassi, som någon eftermonterar kostar säkerligen mer än 2-3000. Dem siffrorna verkar du inte ha koll på riktigt.
rickardrules skrev:Tillägg från 17" som ingår i R-design till 18" kostar så mycket som 9900! Att köpa ett sportchassi, som någon eftermonterar kostar säkerligen mer än 2-3000. Dem siffrorna verkar du inte ha koll på riktigt.
Sitter med en spec. på en fullmatad C30 T5 6MT R-design framför mig....

Vad är det som är fel?
XC90_Executive skrev:
rickardrules skrev:Tillägg från 17" som ingår i R-design till 18" kostar så mycket som 9900! Att köpa ett sportchassi, som någon eftermonterar kostar säkerligen mer än 2-3000. Dem siffrorna verkar du inte ha koll på riktigt.
Sitter med en spec. på en fullmatad C30 T5 6MT R-design framför mig....

Vad är det som är fel?
Kostnaden för eftermonteringen är betydligt mer än 2-3000. Som allt annat blir det betydligt dyrare att montera tillval i efterhand, som du själv uppmärksammade när det gäller fälgar. Jag kollade för ett år sedan vad det skulle kosta att montera sportchassi på min V50 2,4 och jag minns inte siffran men det var iaf betydligt mer än 2-3000.
Christian_m skrev:Kostnaden för eftermonteringen är betydligt mer än 2-3000. Som allt annat blir det betydligt dyrare att montera tillval i efterhand, som du själv uppmärksammade när det gäller fälgar. Jag kollade för ett år sedan vad det skulle kosta att montera sportchassi på min V50 2,4 och jag minns inte siffran men det var iaf betydligt mer än 2-3000.
Jag har inget exakt pris på det. Men kan inte tänka mig att det är några stora summor. Kan dra mig till ca 4000kr!

Med fälgarna är det ju inte så konstigt. Eftersom man uppgraderar till 18". 17" som sitter på från början är ju också rätt dyra, så det är inte orimligt att 18" kostar 9900kr mer att köpa om man hade köpt det i efterhand också.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
Christian_m skrev:Kostnaden för eftermonteringen är betydligt mer än 2-3000. Som allt annat blir det betydligt dyrare att montera tillval i efterhand, som du själv uppmärksammade när det gäller fälgar. Jag kollade för ett år sedan vad det skulle kosta att montera sportchassi på min V50 2,4 och jag minns inte siffran men det var iaf betydligt mer än 2-3000.
Jag har inget exakt pris på det. Men kan inte tänka mig att det är några stora summor. Kan dra mig till ca 4000kr!

Med fälgarna är det ju inte så konstigt. Eftersom man uppgraderar till 18". 17" som sitter på från början är ju också rätt dyra, så det är inte orimligt att 18" kostar 9900kr mer att köpa om man hade köpt det i efterhand också.
"XC 90_Executive" är det C 70 cabben som är påväg ut ??
XC90_Executive skrev:
Jag har exakt pris nu.
Bilia Haga Norra skrev:Hej igen Christian !! Det går att eftermontera Chassisats med sänkning som kostar 6924:- inkl.moms.
Christian_m skrev:Jag har exakt pris nu.
Bilia Haga Norra skrev:Hej igen Christian !! Det går att eftermontera Chassisats med sänkning som kostar 6924:- inkl.moms.

Det var som fan. :wink:

Ska undersöka mitt pris.....
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning