NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvisen
spaiens skrev:Felkod på larmet, tydligen är en kabel av i bakrutan, så hela rutan måste bytas, det går inte på glas utan på maskin försäkringen mycket dyrare självrisk :-(O) så jävla dåligt, det är ju ingen skada på rutan, helt otroligt kasst att inte Volvo fixar det på Good Will

Fick även Felkod, Elsystem serv. snarast. Generator laddar okej men levererar för lite ampre :-(O) kostar 5200kr byte, så jävla kast på en bil som gått 9000mil....

Fan så jag ångar att jag köpte en Volvo ?:-/
Felkod på larmet, tydligen är en kabel av i bakrutan, så hela rutan måste bytas, det går inte på glas utan på maskin försäkringen mycket dyrare självrisk så jävla dåligt, det är ju ingen skada på rutan, helt otroligt kasst att inte Volvo fixar det på Good Will

Bullshit....en normalbegåvad tekniker,om du nu i framtiden hittar nån, fixar detta på ett par minuter. Slå sönder hela rutan annars och anmäl som skadegörelse/stöld efteråt.
Användarvisningsbild
av spaiens
Tim skrev:Koppla förbi bakrutan bara, strunta i glaskrosssensorn, bara att koppla ihop dom två kablarna som går till rutan.
Fick pris förslag på en ny bakruta idag 10700kr med jobb ??:-/ Jag får helt enkelt göra en fulkoppling, är det någon som har koll på färgen på kablarna som ska kopplas ihop? och hur man gör det enklast
Användarvisningsbild
av Tag_H
Hej sorry för att jag väcker en gammal tråd,
Nån som har kopplingschema för bakrutan? kabelfärger etc eller vet vart man mäter
vart man enklast kopplar bort sensorn

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]