NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
dexter090 skrev:Den lilla svarta "pucken" som är mottagare och mic sitter vid "Oh shit-handtaget" vid förarplatsen. Eftersom jag har en gps-app i telefonen så sitter den i en hållare på instrumentbrädan och jag kan enkelt styra låtlistor o dyl på den.
Haha! Satt en stund och tänkte "vafan menar han?!" men sen ramlade poletten ner. Fint smeknamn på handtaget! :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av eSlave
grillchips skrev:
dexter090 skrev:Den lilla svarta "pucken" som är mottagare och mic sitter vid "Oh shit-handtaget" vid förarplatsen. Eftersom jag har en gps-app i telefonen så sitter den i en hållare på instrumentbrädan och jag kan enkelt styra låtlistor o dyl på den.
Haha! Satt en stund och tänkte "vafan menar han?!" men sen ramlade poletten ner. Fint smeknamn på handtaget! :lol: :lol:
Är det din bil på bilden? Jag har exakt samma blå färg på min - riktigt ovanlig och snygg!
av JohnB
grillchips skrev:
dexter090 skrev:... "Oh shit-handtaget" vid förarplatsen...
Jag har bytt bort mitt "Oh shit-handtag" mot glasögonhållare i både C30:in och S60:in så nu slipper man jävelskapet med att aldrig ha någonstans att lägga solglasögonen samt att man kan plocka fram dom snabbt med en hand utan att ta ögonen från vägen. Bästa hundralapparna jag spenderat på tillbehör och det tar inte många minuter att montera själv.

Grattis till bilen också! Det är trevliga bilar alla 3 karossvarianterna :) .

/John
av dexter090
grillchips skrev:
Har fått det från ett amerikanskt bilforum. Bra eller hur? :D :D
av dexter090
JohnB skrev:
grillchips skrev:
dexter090 skrev:... "Oh shit-handtaget" vid förarplatsen...
Jag har bytt bort mitt "Oh shit-handtag" mot glasögonhållare i både C30:in och S60:in...
Har funderat på det också, handtaget har jag lyckligtvis aldrig behövt i Oh-shit läge, och till något annat har jag aldrig använt det heller. :)

Håller förresten med om att det är trevliga bilar i alla karosserna, och snygg blå färg!
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]