NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
combato skrev: Är mest intresserad av 2.0D eller D5, men är det någon skillnad i pris på partikelfilter byte på dessa?
D5 behöver under normala omständigheter inte få partikelfiltret bytt.

Med din info skulle jag satsa på en manuell D5.

MY = Model Year, ursäkta anglicismerna.
Användarvisningsbild
av combato
StringerBell skrev:
combato skrev: Är mest intresserad av 2.0D eller D5, men är det någon skillnad i pris på partikelfilter byte på dessa?
D5 behöver under normala omständigheter inte få partikelfiltret bytt.

Med din info skulle jag satsa på en manuell D5.

MY = Model Year, ursäkta anglicismerna.
Tack så mycket :)
...vad menar du när du skriver "D5 behöver under normala omständigheter inte få partikelfiltret bytt". Behöver man aldrig byta partikelfilter? Blir nyfiken och undrar vad som skiljer D5 mot 2.0D?
Användarvisningsbild
av combato
...sedan har jag två frågor till. Vilka stereo modeller finnas att välja på för v50 2008 -2010?
Ser att vissa skriver "High Performance", vissa skriver "Performance"... vilka paket finns det och vilka bäst/sämst?

...och hur ser man att bilen man köper verkligen är en "Momentum" eller "Summum"? Finns det någon dekal någonstans?

/C
Användarvisningsbild
av Zanders
combato skrev:...sedan har jag två frågor till. Vilka stereo modeller finnas att välja på för v50 2008 -2010?
Ser att vissa skriver "High Performance", vissa skriver "Performance"... vilka paket finns det och vilka bäst/sämst?

...och hur ser man att bilen man köper verkligen är en "Momentum" eller "Summum"? Finns det någon dekal någonstans?

/C
Performance > High Performance > Premium sound är dem tre olika nivåerna som finns där performance är lägsta och premium högsta.
är inte helt 100 på vad som ingår i dem olika utrustningspaketen på dem äldre bilarna så det får någon annan svara på :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
combato skrev: Tack så mycket :)
...vad menar du när du skriver "D5 behöver under normala omständigheter inte få partikelfiltret bytt". Behöver man aldrig byta partikelfilter? Blir nyfiken och undrar vad som skiljer D5 mot 2.0D?
Nej, partikelfiltret byter man på D5 bara om det går sönder, som vilken reservdel som helst. Det ingår inte i bilens underhåll på något sätt.
combato skrev: ...och hur ser man att bilen man köper verkligen är en "Momentum" eller "Summum"? Finns det någon dekal någonstans?
Nej, du får kontrollera utrustningen. Skinn, elstol med minne, och "silver"/aluminium-rails var standard på Summum.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Hej, vill inte låta tråkig men du får ingen V50 Diesel > 2008 för 120 lök, det är ingen 9-3'a :)
V50 är grymt bra andrahandsvärde på. Backradar + xenon + elinfällbara backspeglar har jag för mig ingick i momentum, då blir det en blå ring runt strålkastarna som skiljer dem från halogenversionen. (dock kan man ju plocka på dessa tillval enskilt)
Användarvisningsbild
av grillchips
W.A.P.E. skrev:Hej, vill inte låta tråkig men du får ingen V50 Diesel > 2008 för 120 lök, det är ingen 9-3'a :)
V50 är grymt bra andrahandsvärde på. Backradar + xenon + elinfällbara backspeglar har jag för mig ingick i momentum, då blir det en blå ring runt strålkastarna som skiljer dem från halogenversionen. (dock kan man ju plocka på dessa tillval enskilt)
Elinfällbara speglar är tillval, det är ingen funktion på min V50 2008 Momentum iallafall.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ok, det gällde nog tidigare årsmod.
Användarvisningsbild
av combato
StringerBell skrev:
combato skrev: Tack så mycket :)
Nej, partikelfiltret byter man på D5 bara om det går sönder, som vilken reservdel som helst. Det ingår inte i bilens underhåll på något sätt.
combato skrev: ...och hur ser man att bilen man köper verkligen är en "Momentum" eller "Summum"? Finns det någon dekal någonstans?
Nej, du får kontrollera utrustningen. Skinn, elstol med minne, och "silver"/aluminium-rails var standard på Summum.
Ok... tackar!
Användarvisningsbild
av combato
W.A.P.E. skrev:Hej, vill inte låta tråkig men du får ingen V50 Diesel > 2008 för 120 lök, det är ingen 9-3'a :)
Ok... Jag har hittat ett flertal v50 för mellan 90 - 120.000:- årsmod 2008. Pris beroende på utrustning och mil. (Blocket).

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]