NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
PalmE skrev:Men jag kommer ju inte välja H&R nästa gång jag ska sänka en bil iaf.
Säkerligen en gångs företeelse.. jag blev rekommenderar H&R från alla hörn och kanter innan jag sänkte min..
Användarvisningsbild
av PalmE
opA skrev:
PalmE skrev:Men jag kommer ju inte välja H&R nästa gång jag ska sänka en bil iaf.
Säkerligen en gångs företeelse.. jag blev rekommenderar H&R från alla hörn och kanter innan jag sänkte min..
Jag har kört med H&R på två av mina bilar den förra var en S40 T4 -98 och den blev alldeles för låg i bak med dom fjädrarna så jag fick lägga i gummibussningar i fjädrarna så den skulle bli lite högre. Sen så nu då när fjädern gick av, så jag kommer som sagt inte välja dom igen.
Användarvisningsbild
av ThomasT
PalmE skrev:
opA skrev:
Jag har kört med H&R på två av mina bilar den förra var en S40 T4 -98 och den blev alldeles för låg i bak med dom fjädrarna så jag fick lägga i gummibussningar i fjädrarna så den skulle bli lite högre. Sen så nu då när fjädern gick av, så jag kommer som sagt inte välja dom igen.
Det låter som du haft otur med dina befintliga fjädrar. Höjd problemet låter konstigare, är du säker på att det var rätt fjädrar, kontrollerade du själv?

.
Användarvisningsbild
av PalmE
ThomasT skrev: Det låter som du haft otur med dina befintliga fjädrar. Höjd problemet låter konstigare, är du säker på att det var rätt fjädrar, kontrollerade du själv?
Jag monterade dom själv så det va rätt fjädrar, problemet med att den blev för låg i bak va det många som hade på just gamla modellen av S40/V40 med H&R.
Användarvisningsbild
av PalmE
Nu idag hade jag uppe bilen och kollade på fjädrarna och vad ser jag, att bägge framfjädrarna är av!!! :-O) Dom är av på precis samma ställe också så det kan inte vara en slump. På nedre fjädertallriken är det typ en liten kant som antagligen gjort så att fjädrarna gått av eftersom det blir en brytpunkt just där för fjädern...mycket märklig konstruktion.
Jag får åka och ta ett snack med dom på mekonomen igen.
Användarvisningsbild
av PalmE
Tydligen finns det 2 st importörer av H&R i Sverige och Mekonomen hade beställt genom forzasuspension.se. Jag pratade med dom idag och dom hävdade bara att dom hade 2 års garanti och inget annat. Så jag fick iaf köpa 2 st framfjädrar till "nettopris" för 1000:-, så det är bara slanta upp och se glad ut :???:
Användarvisningsbild
av Bosa
Dock så kan de inte förhandla bort den 3-åriga reklamationsrätten som är något helt annat än garanti. Tyvärr så är det många handlare som spelar på att de flesta kunder faktiskt inte har koll på vad de har rätt till och kör stenhårt med sitt snack om garanti och kunden blir osäker och ger med sig.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Bosa; Word på det.. Tråkigt med försäljare som försöker snacka bort reklamationsrätten.. Hade liknande problem med Xenonkungen som försökte slingra sig en trasig ballast som var knappt 2 år, men fick en ny till slut gratis på reklamationsrätt, men jag vill helst inte ha mer att göra med dom dryga nissarna.. Även om jag e jättenöjd för övrigt med mitt xenon :lol:

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]