NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danneh
Har en V50 nu, barnen är drygt 2 år och 6 år.
Endast barnvagn modell sulky använder vi, med andra ord inga större krav på bagageutrymmet för vagnens skull.
Har en brio race också, går in på längden, inga problem.
Köpte V50n i sommar, har en V70 till salu, eftersom vi inte längre använder bagaget fullt ut så var det dags för en mindre snålare bil.

Ang. att det är svårt att få plats att sitta i passagerarstolen fram med bakåtvänd barnstol bakom....det är samma visa både i V70n och V50n, problem för långa personer, men jag som är "bara" 1,72 lång är det ok att sitta där, fast skulle inte valt den platsen på långresa dock.
av dieselputte
Vi har en V50 2.0D -06 och fick vårt 3e barn efter bilköpet. Hade man vetat det så hade det blivit en V70 som vi hade tidigare. Vi har kämpat på och det går faktiskt att ha en fullstor Cresent barnvagn i bagaget, men då har man inte mycket plats över för matkassar. Våra barn är nu 12, 7 och 3 år och jag längtar efter dagen då man kan kasta ut barnstolen. Har man barn som är äldre än 3-4 år så funkar V50 bra.
av dongan
När vi var och tittade på lite olika bilar var det bara insynsskydd och lastnät som hindrade oss från att få in barnvagn på längden i V50. Trodde inte att det gick att plocka bort detta.
Men är det möjligt kan det kanske bli en v50 för oss.
Jag tyckte inte det var nåt problem att sitta framför barnstol i v50 och v70.
Jag är då 1,85 lång.
av Silkemannen
Själv "blev vi med v50" när barnen var såpass stora att de inte behövde barnstol, barnvagn eller sulky längre. På den tiden var det v70 som gällde...
Nu har lilltjejen bara "sittdyna" och det går ju fint.

Dock blir bagaget fullt av allehanda hockeytrunkar, träningsväskor etc istället när barnen blir stora.
Två hockeybagar går i alla fall in...;-)

PS. Insynsskyddet går att plocka ur, men inte nätet och kassetten till desamma.
Användarvisningsbild
av SvenB
Silkemannen skrev:
Jodå, det går visst. Dra kassetten åt sidan bara.
av Silkemannen
KKR skrev:
Silkemannen skrev:
Jodå, det går visst. Dra kassetten åt sidan bara.

Näe...
Min kassett till nätet är fastskruvad i ryggstödet.
Insynsskyddet går hur fint som helst att ta ur...
av dongan
Har tidigare fått veta att v50 2.0 diesel fick en 5 växlad växellåda då den 6 växlade tog mer bränsle.
Men det konstiga är att jag sett 07:or och 08:or med 6 växlade lådor.
Har dom gått tillbaka till 6 växlat igen eller?
av Pippolei
dongan skrev:När vi var och tittade på lite olika bilar var det bara insynsskydd och lastnät som hindrade oss från att få in barnvagn på längden i V50. Trodde inte att det gick att plocka bort detta.
Men är det möjligt kan det kanske bli en v50 för oss.
Jag tyckte inte det var nåt problem att sitta framför barnstol i v50 och v70.
Jag är då 1,85 lång.

Samma här. Har en bilbarnstol i höger baksäte, och det är massor med plats i passagerar sätet fram (jag är 1,85m lång)
av Tobbev
rosenlorden skrev:Har en volvo original barnstol bakom höger framsäte, jag har inte en chans att sitta på passagerarstolen i fram då. Men det hade nog varit samma problem i v70, tror jag läst att det är nästan samma mått på stol avstånden så sett ? Är ioförsig 188cm..

Vi har haft barnstol monterad bakom höger framsäte ibland i V70n, och då har jag inga problem att sitta i passagerarstolen. Jag är 196cm lång.
av dongan
Sen är det ju det där med vilken motor man ska ha. Finns ju flest 2.0d med vettig utrustning.
!,6d är ju oftast snålt utrustade. För jag vill ha en bil med xenon lampor.
Kraften i en 1,6 lär räcka till för oss. Den är ju båda billigare i bränsle och skatt.
Hur snålt går det att köra en 2,0d? Kör mest landsväg.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]