NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jayhawk
Johan.S skrev:Fick på mina nya fälgar idag :lol: Nitro Oxide med 225/40/18 däck verkar bra än så länge har inte tagit i fram eller bak.

Ska inte va några problem som helst, skulle ha köpt dem själv men de va slut hos leverantören så jag skulle bli tvungen att vänta till mitten av maj innan jag skulle få dem så heeeeeell no :D
Användarvisningsbild
av Johan.S
Bestämde mig för dessa fälgar för C:A 3 veckor sedan tur att jag inte gick och velade ett tag till ??:-/
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Titaniumgrå skrev:Jag har 8.5x19 et 40 och där sticker dom ut några mm från framskärmarna!
Bild
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Bara provmonterade, men det hade dom nog gjort. Nu är dom ändrade från et40 till et45! :D
Användarvisningsbild
av Degnell
okej, du svarvade av ytan som ligger an mot navet lite eller? Vad kostade det? Det jag är orolig för är att dom skulle svarva lite lite fel, räcker ju med någon hundradel, så kommer ju däcken slita snett och det kommer bli vibrationer och oballans. Inget du har kännt av?
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
300:- per hjul!
Jo jag ifrågasatte det också men tydligen skullle det inte vara någon risk med det! Här har det kommit 2 dm nysnö nu så det verkar dröja med att få på sommarhjulen! :-(O)
av stRaend
ojojoj, vilket trådlyft detta kommer bli.. och dessutom mitt allra första inlägg här. Men känner att det är bättre att posta i en redan befintlig som handlar om samma sak än att skapa en ny.

Saken är den att jag har "beställt" en s40n classic momentum d3 2012, och skulle ju gärna vilja ha nya hjul än dom som följer med. Hittat ett par som jag fastnat för och dessa finns i 18" och 19" samt 8,5" breda. Men iallafall, kan välja mellan ET35 och ET45 och planerna är att bilen kommer sänkas ganska så ordentligt. Och vill helst inte åka med spacers..

Så frågan är VAD och VART kommer det skrapa i om jag beställer ET35? Däcken kommer vara "stretchade" till antingen 225/40 (18") eller också 225/35 (19"). Och av egen erfarenhet så ökar den negativa cambern ju mer man sänker, så bilden som "Titaniumgrå" postade är kanske missvisande tänkte jag beroende på hur sänkt och hur mycket camber det är på bilen.

Idiotförklara mig inte bara för att jag vill åka lågt med feta fälgar :D

Länkar en bild till min gamla bil så kanske ni förstår hur jag nästan tänkt mig..

http://www.oijoij-hd.com/images/t4VqL.jpg

Fast missförstå mig inte nu, vill inte att fälgarna ska sticka ut lika långt på volvon nu, vill att det ska ligga "flush" så att säga..

Tacksam för MYCKET seriösa svar :) och än en gång, ursäkta trådlyftet
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har tyvärr inget svar på din fråga men välkommnar dig till forumet.
Trådlyftet är inget du behöver ursäkta för. Det är bättre att samla info i samma tråd än att sprida ut det.
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]