NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZupiCo
Titaniumgrå skrev:
ZupiCo skrev:Nu hände det äntligen, igår kunde jag äntligen hämta ut bilen på Bilia. :D

Hittills är jag supernöjd med sportchassi, motorn (2.0D) och sportchassiet passar bra till varandra och bilen är riktigt rolig att köra. Tycker inte alls det är för stumt, snarare är bilen skönare att åka i än våra andra bilar, mycket tack vare de underbara sätena.
Låter bra, jag väntar på en 2.0D med sportchassi (V11).
Grattis förresten till nya bilen och kul att du är nöjd. Vad står meddelförbrukningen på om du har hunnit köra en bit?
Just nu står den på 5,5l/100km, då mestadels (inte helt lugn) landsvägskörning. :) Kunde vara sämre, dessutom har den bara gått 33 mil, så det lär förhoppningsvis sjunka ännu mer.
Användarvisningsbild
av Orfeous
Sportchassit är väl bara kortare fjädrar?
Borde ju bli bra om man stoppar in Jamexfjädrar och polyretanbussningar
allt för en styvare gång på vägen. Som standard efter 4.600mil så känns bilen som ett sjörövarskepp!
Usch.

Kanske stabiliseringsstag kan göra det ännu bättre? S.A.M har ju nåt på sin sida.
Användarvisningsbild
av vickan
måste låna tråden lite,

någon duktig kille härinne som har koll på om beg t5 sportchassi fjädrar passar rakt av på flexifulen? får inte fram något vettigt svar på volvo, och enligt tillbehörslistan är det samma fjädrar till alla motortyper om man vill montera i efterhand.
?:-/ tacksam för svar!!
av spyan
jag har sportcassi på min c30 å det ångrar jag inte !!!!!
tycker inte den är stötig när man kör normalt. grymm väghållning och det är en fröjd för ögat när man sätter på dom feta sommarfälgarna !!!
Användarvisningsbild
av Orfeous
vad är det för eventuella priser att låta en verkstad byta fjädrar? vad tar volvo? vad kan en piratverkstad tänkas ta?
tar de långtid?
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Dum fråga kanske men sportchassit, ingår det i R-Design eller inte?..inte för att jag vill ha det.

glömde fråga det när jag beställde bilen ??:-/
Användarvisningsbild
av Jayhawk
FiddeUBC skrev:Det ingår inte! kostar 1500kr extra...
okej..bra,

tack

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]