NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
poseidon skrev:Kostas, vad är det med dina inlägg, dubbelposter, citerar men inga svar etc?
Dubbelposter vet jag inte varför det blir.
Svaret i just denna frågan har jag dock lyckats få in INUTI citatet.
Sorry, ska vara mer uppmärksam så det inte upprepas.

Jag skrev iaf: Du har inte av misstag tryckt in recirkulationsknappen?
av LJN
-Nej, ECC i läge auto, AC on, luftkvalitetssystem i "A-mode" helt enligt "skolboken"

Får avvakta om det upprepas igen...
av marcbe
LJN skrev:-Nej, ECC i läge auto, AC on, luftkvalitetssystem i "A-mode" helt enligt "skolboken"

Får avvakta om det upprepas igen...
Kan ha berott på följande faktorer:

- Luftkvalitetssystemet i läge AUTO innebär bla att recirkulationsluckan vid luftintaget stänger om luften utifrån indikeras som smutsig eller illaluktande. När rec-luckan är stängd immar det lätt igen om yttre omständigheter är ogynnsamma.
En begränsning som ditt klimatsystem har tyvärr iom att det inte finns någon fuktsensor.

- Nåt i bilen tillför fukt. Blöta kläder, hundar, eller om man har fukt i mattorna t ex.

Prova nästa gång att 1) styra luften till defrosterläge (översta läget på "gubben" i klimatpanelen) och 2) lite lagom fläkt (samt självklart AC ON), samt 3) att koppla ur luftkvalitetssystemet, och se om det blir skillnad.

Att man har ECC betyder inte att man ibland måste ratta lite manuellt på luftdistributionen i för bilen "svåra" klimatförhållanden, speciellt om man inte har fuktsensor.
Generator laddar ej batteriet

IMG_9881.jpeg Köpte en lödkolv och l&o[…]

Noterat, tack!

Packbox kamaxel

Är de samma packbox på avgas och insug […]

Ny Kartuppdatering

Mottager alla tips frân kunniga personer. Ib[…]