NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Christian_m skrev:
Appel skrev:gnisslande bromsar
Hur kom man tillrätta med problemen på din bil? Verkstan va bergis på att det var bromssköldarna som strulade på min bil men efter att de justerade dem så har det inte blivit bättre...
Dom smorde in något med kopparfett samt justerade sköldarna så blev det bättre i normalfallen, men att backa sakta och bromsa lätt var ingen höjdare, det gnisslade och skrek så man trodde att man kört över en katt! Bromsade man lite hårdare eller mjukare så var det tyst.

Nu är bilen bortbytt och min nya är faktiskt helt gnisselfri i bromsarna! Åtminstone ännu...
av TTT
Appel skrev:
TTT skrev: Hur är ljudupplevelsen med Premium Sound ? Basåtergivning?
Jag hade i min första V50 -04 (en bil utan allt för många problem, har hört att -05 verkar ha mer problem...) Premium Sound och tyckte att det var värt merkostnaden på 10.000:- som det kostade då. Bra tryck i basen även om jag inte hade extra-basen i bagageutrymmet.

Så det var ingen tvekan när jag valde Premium Sound som nu kostar 20.000:-, även till min nya faceliftade V50 som jag fick lagom till midsommar. Men om det var 10.000:- bättre ljud än i första generationens Premium Sound vet jag inte. Det är inte mer "basdunk", möjligtvis något renare och klarare ljud.

Men hur som haver så är skillnaden rätt stor till High Performance, och "gigantisk" till Performance.

Om man bara lyssnar på P1 under lugna turer på söndagar kanske man inte blir besviken på Performance...
Är det någon baslåda i Premium-paketet? Verkar ju konstigt att ha baslåda i mellanpaketet och inte i det stora? Eller finns det som tillval för båda ljudpaketen? Tyvärr är ju infon mycket knapphändig i broshyrerna...
Användarvisningsbild
av Appel
TTT skrev:Är det någon baslåda i Premium-paketet? Verkar ju konstigt att ha baslåda i mellanpaketet och inte i det stora? Eller finns det som tillval för båda ljudpaketen? Tyvärr är ju infon mycket knapphändig i broshyrerna...
Nej, det finns ingen särskild baslåda i Premium-paketet. Läser man broschyren så finns baslådan endast till mellanpaketet. Tittar man på denna länk (http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... efault.htm) så passar baslådan inte till någon -08!
av LJN
När det gäller "nya" V50 2008: -Är det några förändringar "under" skalet på den, då tänker jag på bla. ljudisolering mm.
av addeer
V50 2008 har bättre ljudisolering och tjockare glasrutor och den går faktiskt betydligt tystare än tidigare modeller jag har jämfört mellan en 07:a och en 08:a :)
Sen är det ju ny front, baklysen, bakre kofångare, sparkådorna har annat utseende, inredningen är delvis ny oxå.
av LJN
-Låter bra då jag får min nya 2008 V35, men jag har inte provkört någon 2008 därav min fråga :)
Användarvisningsbild
av Appel
LJN skrev:När det gäller "nya" V50 2008: -Är det några förändringar "under" skalet på den, då tänker jag på bla. ljudisolering mm.
Jo det är bättre ljudisolering jämfört med min gamla -04, men då har jag valt till laminerade sidorutor som jag tror hjälper till för att få det ytterligare lite tystare.

Jag gissar på att pressbilar säkert är fullutrustade (bl a laminerade sidorutor) och då kan det bidra till att dom skriver att den är tystare.
av LJN
-Någon som vet hur 2008:ans D5 avgassystem ser ut? Är det dubbla utblås som på T5:an eller? Och är det isåfall kromade ändrör/utblås?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
LJN skrev:-Någon som vet hur 2008:ans D5 avgassystem ser ut? Är det dubbla utblås som på T5:an eller? Och är det isåfall kromade ändrör/utblås?
D5 har samma utseende som T5:an

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]