NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lasa7
Hur gör man för att få upp rutorna med fjärren?

Ner går bra men upp vet jag inte hur man gör.

Bilen är en V50 MY08.

Jag har aktiverat funktionen i inställningsmenyn.

Lasse
Användarvisningsbild
av Appel
lasa7 skrev:Hur gör man för att få upp rutorna med fjärren?

Bilen är en V50 MY08.

Lasse
Tryck på låsknappen på fjärrkontrollen i cirka 5 sekunder.
av lasa7
Appel skrev:

Bilen är en V50 MY08.

Lasse
Detta har jag testat men utan resultat.

Det räcker väl med att bocka i rutan "Autostäng alla fönster" i inställningsmenyn för att det ska funka?

/Lasse
Användarvisningsbild
av Appel
lasa7 skrev:
Appel skrev:

Bilen är en V50 MY08.

Lasse
Detta har jag testat men utan resultat.

Det räcker väl med att bocka i rutan "Autostäng alla fönster" i inställningsmenyn för att det ska funka?

/Lasse
Jo, det skall räcka. Det låter som ett verkstadsbesök...
Användarvisningsbild
av wendtan
Christian_m skrev:Jag har inte ens funktionen autostäng alla fönster i menyerna, har en V50 MY05.
Det går att aktivera via volvos diagnossystem. Du kan gissningsvis köra dom åt det ena hållet idag(kommer inte ihåg vilket) det andra är avaktiverat default i bilens konfiguration. Det hamnade inte i bilens menyer förrän 07 och framåt.
av Christian_m
wendtan skrev:
Christian_m skrev:Jag har inte ens funktionen autostäng alla fönster i menyerna, har en V50 MY05.
Det går att aktivera via volvos diagnossystem. Du kan gissningsvis köra dom åt det ena hållet idag(kommer inte ihåg vilket) det andra är avaktiverat default i bilens konfiguration. Det hamnade inte i bilens menyer förrän 07 och framåt.
Okej, det förklarar saken. Har inget större behov av det här men jag tyckte det verkade konstigt att jag inte hade funktionen när andra verkade ha den i sina 05'or.
av Jyrgman
Jag vet inte om det är samma, men på min C30 så måste jag låsa bilen först, sen trycker jag på låsknappen igen i ca 5sek och då går rutorna upp. Kan vara värt att testa.
av lasa7
Jyrgman skrev:Jag vet inte om det är samma, men på min C30 så måste jag låsa bilen först, sen trycker jag på låsknappen igen i ca 5sek och då går rutorna upp. Kan vara värt att testa.
Det funkade fint om man gjorde som man skulle, dvs ett kort tryck och ett långt.

/Lasse
av Christian_m
wendtan skrev:
Det går att aktivera via volvos diagnossystem. Du kan gissningsvis köra dom åt det ena hållet idag(kommer inte ihåg vilket) det andra är avaktiverat default i bilens konfiguration.
Upp funkade, trist eftersom jag mest var intresserad av ner :lol:
Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]

Är inte det där hål som någo[…]