NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kraftpaketet123
DayDreamer skrev:
kraftpaketet123 skrev:@DayDreamer,

Nu har jag hittat en svart backspegel, men jag tänkte bara dubbelkolla om den passar min bil "UZO971"
https://www.bildelsbasen.se/?index=defa ... d=49414913

det är ju en volvo v50 T5a ifrån 2004, så det är inte samma modell som min, men den kanske är kompatibel ändå? :-)
Så länge det är en spegel från 04-06 så passar den, 07-12 blev det större speglar, rent fysiskt så passar dom men Volvo bestämde sig för att göra om elen i dörren i samma veva så elektriskt passar dom ej. Den du har länkat till passar :-)
kraftpaketet123 skrev:Är det 8 eller 12 kablar till min bil? någon som vet utan att jag behöver skruva isär den?
Är dom du har nu inte elektriskt infällbara samt markbelysning under så tror jag att det är 8kablar :-) Speglarna till min har allt och där är det fullsmetat med kablar :-)
Oki tack :)
Jag ville bara dubbekolla eftersom en säljare sa att hans backspegel inte matchade min bil, trots att det var en backspegel ifrån en 05a.
Har lagt en beställning på denna nu https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... -49414913/
Hoppas den passar :)
återkommer i tråden när det är dags för montering :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du kan vara lugn den kommer och ska passa :-)
av kraftpaketet123
Den passade :)
däremot uppstod ett problem. jag får inte tillbaka innerpanelen till dörren helt.
dem clipsen närrmast ratten vill inte fästa tillbaks helt i hålen, så innerpanelen sitter liksom på "glämt" närmast ratten.
Kan dem ha gått sönder?
Användarvisningsbild
av HCP
Clipsen går att köpa för några kronor på Volvo, går även beställa större mängder från Kina om du pajjade många.
Jag köpte 100-pack från kina för ungefär lika många pengar när jag rev alla dörrsidor.

Kolla så alla clips sitter på samma sida också, minns inte om de ska sitta på dörren eller på dörrsidan men alla ska va på samma sida, annars bara flytta så klickar de sen.
Har du böjt dem kan de gå att böja tillbaka, men oftast går de sönder o behöver bytas.
av kraftpaketet123
HCP skrev:Clipsen går att köpa för några kronor på Volvo, går även beställa större mängder från Kina om du pajjade många.
Jag köpte 100-pack från kina för ungefär lika många pengar när jag rev alla dörrsidor.

Kolla så alla clips sitter på samma sida också, minns inte om de ska sitta på dörren eller på dörrsidan men alla ska va på samma sida, annars bara flytta så klickar de sen.
Har du böjt dem kan de gå att böja tillbaka, men oftast går de sönder o behöver bytas.
oki tack, har du någon länk till nån shop som säljer dem?
finns det nån guide hur man monterar fast clipsen här på forumet eller är det bara trycka dit dem
Användarvisningsbild
av HCP
kraftpaketet123 skrev: ons 04 jan 2023, 14:16
HCP skrev:Clipsen går att köpa för några kronor på Volvo, går även beställa större mängder från Kina om du pajjade många.

oki tack, har du någon länk till nån shop som säljer dem?
finns det nån guide hur man monterar fast clipsen här på forumet eller är det bara trycka dit dem
Ska se om stället jag köpte dem på finns kvar, har inte länken här just nu bara.

Jag vill minnas att clipsen på ena sidan bara sattes i en liten ficka, typ sköts in och andre sidan var den delen som tröcks fast i hålet. Hoppar de lös från dörrsidan så är de bara skjuta ner i "facket" där de ska sitta.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??