Det handlade om mer än ett par hundra kronor, snarare tusenlappar,då man kan byta själv och spara tusenlappar.
Men visst, får jag skylla mig själv som ska vara dumsnål. Skyller inte på någon annan.
Men vill iaf varna andra att inte gå på några säljare på Ebay, särskilt den jag köpte av. Som påstår sig vara äkta,
Det som du kan hoppas på är att det är både piratlampan och den gamla lampan som drar för lite ström och därmed sätter lampfelet. Har du otur har piratlampan dragit för mycket ström och orsakat överhettning i ballasten som då skadat elektroniken. Kan vara tänsdpiken som genereras i själva lampan som lyckas leta sig bakvägen och därmed skadat Ballasten.
Ballastens uppgift är att mata c 90 Volt växelspänning till lampan och hålla den lysande, men innan den kan lysa måste en tändspik på c 25000V "aktivera" xenongasen.
Jag har dock ingen som helst aning om hur/var elektroniken känner av om lapan inte lyser, kanske det är någon fotosensor inne i lykthuset , eller så är det via strömmätning i ballasten.
Lägg pengar på en äkta lampa som du köper från en säker källa, t.ex. din Volvo verkstad. Ligger problemet kvar så har troligen Ballasten gett upp.
OT: Finns mycket bluffar på Ebay, Wish m.fl. köp t.ex. inte USB stickorna som har "hela" 1 TB lagring för runt 100kr, de är förvanskade överblivna 2-4 GB USB-2 minnen som visar runt 990 GB ledigt minne. Provar man att föra över runt 980 GB filer så tar det några dygn innan den visar att runt 4 GB lyckades medans 976 GB misslyckades = det är bara 4BG minne. Här kan man se hur de fejkar till så USB minnet visar 1 TB
De riktiga USB minnen som ev klarar 1TB kostar runt 6000kr.
Nåt som blivit väldigt vanligt på slutet är fejkade Micro SD kort till mobilen.
Köp i Sverige och gynna svenskt näringsliv, så är risken liten och man kan förhoppningsvis komma åt den skydlige. Sätta dit nån i Kina, Hong Kong etc. är bara att glömma. Klämma åt dem via Ebay, tja, nästa dag är de redan igång i nytt namn.
efter att jag läst om alla fejkade lampor på diverse websidor bestämde jag mig då min ena xenon la av förra veckan åka in på volvo och byta båda två. kostade 1300:- monterat och klart för 2st "volvo original" skulle en av mina nya lampor lägga av inom snar framtid lär ju volvo byta dem gratis.. Kändes pinsamt lämna in då det är så lätt byta själv men för 100:- så orka kämpa sig..
Frohm skrev:efter att jag läst om alla fejkade lampor på diverse websidor bestämde jag mig då min ena xenon la av förra veckan åka in på volvo och byta båda två. kostade 1300:- monterat och klart för 2st "volvo original" skulle en av mina nya lampor lägga av inom snar framtid lär ju volvo byta dem gratis.. Kändes pinsamt lämna in då det är så lätt byta själv men för 100:- så orka kämpa sig..
1300kr för båda två inkl. montering? Var då någonstans? Det där är priset per lampa jag fått av ett volvoställe, exkl montering.
C30 2.0D...
Frohm skrev:efter att jag läst om alla fejkade lampor på diverse websidor bestämde jag mig då min ena xenon la av förra veckan åka in på volvo och byta båda två. kostade 1300:- monterat och klart för 2st "volvo original" skulle en av mina nya lampor lägga av inom snar framtid lär ju volvo byta dem gratis.. Kändes pinsamt lämna in då det är så lätt byta själv men för 100:- så orka kämpa sig..
1300kr för båda två inkl. montering? Var då någonstans? Det där är priset per lampa jag fått av ett volvoställe, exkl montering.
C30 2.0D...
jag jobbar på volvo lastvagnar och bredvid ligger lokala volvoverkstaden så får väl ev lite rabatt men knappast mycket.. 575:- st så 150:- tog dem för montera in skiten..