NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tonnersen
Hej
jag vet att den kostar runt 6000:-
Men vad är det dom gör på den servicen? Har letat men hittar ingen info :(
Tacksam för svar.

/Kim
av sportmomentum
Nu har jag inte mitt protokoll till hands men det kan vara ventilkontroll med tillhörande packning bl.a. brukar vara lite dyrare då.Motorolja, oljefilter, luftfilter tändstift, kupéfilter.
av lrom
Står inget i serviceboken att en 12000mil service har gjorts på min. Den har gått 12500, köpte för några dagar sedan. Borde jag lämna in den snarast?
av Rådlös
Normalt skall bilen säga till själv: "Beställ tid för service"
Om nu någon "klåfingrig" har raderat det meddelandet så skall du omedelbart åka tillbaka med bilen till försäljningsstället. Är det en stor märkesverkstad så har dom ju protokoll på vad som är gjort eller inte. Då skall du fråga varför det inte är stämplat. Men låt dom inte rätta till detta förrän dom har kollat upp och visat att servicen verkligen är gjord. Är det en privat eller "bilhandlare på hörnet" så skall du ladda upp med fakta från konsumetköplagen och kolla din hemförsäkring. Du kan ha ett rättskydd i hemförsäkringen som kan hjälpa till att bekosta en jurist, om det behöver gå så långt. Du får kanske betala någon tusenlapp i självrisk, men det kan det vara värt. Advokater tar mycket mer i arvode.

I min V70 2.0F -08 skall service göras vid varje jämn tusenmil. Ena gången är det bara liten service med oljebyte och filterbyte. Andra gången är det större programmerad service efter schema. Jag gjorde nyligen 9000 mil-service. Det var liten service, bara olja och filter.
2.0F-motorn är samma motorblock som 1.8F-motorn. Bara lite större borrning.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]