NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krumiluren
Byter bil till saab nu ..
Senast redigerad av 1 Krumiluren, redigerad totalt 0 gånger.
av Nibbe
Om jag inte minns helt fel så kan du ganska enkelt testa genom att sitta i bilen och låsa med dosan, öppna sedan dörren innefrån. Då borde lamret gå igång, om du har ett.
Och det du beskriver är ju just den delen om man tex har en hund i bilen och ska låsa/larma så vill man ju slå av senorerna inne i bilen så hunden kan röra sig.

Jag tror du har larm.
Användarvisningsbild
av Rydell
Testa att larma med bilnyckeln och sen lås upp med det lila nyckelbladet som sitter i nyckel. Har du larm så kommer det att gå igång. Du kan även test att öppna motorhuven när bilen är låst det sätter oxå igång larmet. Veva ner ett fönster och ställ en väska i sättet larma och sen ta väskan genom fönstret har rörelsesensorn i bil så ska det larma då oxå. Allt detta står i instruktionsboken.
av Krumiluren
Yuppie saab nu
av Krumiluren
Hej då
Användarvisningsbild
av Perra83
Kom du ihåg att vänta minst en minut efter att du låste bilen med fjärren innan du låste upp bilen?
Användarvisningsbild
av Jensen
Krumiluren skrev:Var även ner o kollade , rev ner locket i taket där rörelsesensorn ska sitta fastmonterad i, men ingen rörelsesensor där , och kände ingen kabel eller kontakt heller .
Du har inget larm.
Punkt slut.
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]