NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Ja, då har du bara kvar att låta läsa av OBD2-uttaget. Där framgår nog vad felet är. Har det med avgaser och utsläpp att göra så har du 5 års garanti.
av Volvias
Rådlös skrev:Ja, då har du bara kvar att låta läsa av OBD2-uttaget. Där framgår nog vad felet är. Har det med avgaser och utsläpp att göra så har du 5 års garanti.

Mm har lämnat in min bil hos volvo, de skulle höra av sig under veckan. Fattar inte varför den startade inte och varför kom det så mycket rök.
av Volvias
Rådlös skrev:Jo, sådant händer. Har dom bytt den åt dig nu? Gick det i så fall på utsläppsgarantin?

Aa det gick på garantin som du sa. Men fattar inte vad har lambdasonden med att bilen inte startades. Jag tror det va fel innan så fick lambdasonden slutar funka.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Volvias skrev:
Rådlös skrev:Jo, sådant händer. Har dom bytt den åt dig nu? Gick det i så fall på utsläppsgarantin?

Aa det gick på garantin som du sa. Men fattar inte vad har lambdasonden med att bilen inte startades. Jag tror det va fel innan så fick lambdasonden slutar funka.
Motorn reglerar bränsleblandningen med hjälp av lambdan, så är den paj så kan den gå riktigt dåligt.

.
av Volvias
ThomasT skrev:
Volvias skrev:

Motorn reglerar bränsleblandningen med hjälp av lambdan, så är den paj så kan den gå riktigt dåligt.

.
Aaa, skönt bara att bilen funkar som den ska nu.
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]