NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FlickvännensV40
Höger framlampa på vår V50 har gått sönder. Som tur e det e vanlig lampa och ingen xenon (ny sån skulle kosta 1200kr :shock: ). Men är det någon som har bytt lampan själv? Hade inte mkt tid idag men öppnade huven och tog en snabb titt ner och där såg ju ut att vara helt omöjligt att komma till!! Går det att komma till och byta? För man kan väl ändå inte behöva lämna in bilen bara för att man inte har något specialverktyg bara för att lampan har gått sönder.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av CarMan
ryck upp metal bläcket & ta med dig hela strålkastaren in i värmen o byt lampa där
Användarvisningsbild
av CarMan
Kluster skrev:....eller så står sådant i instruktionsboken.
JA det gör det
av glitch
Det finns få bilar som det är så lätt att byta lamporpå som på Volvos nyare modeller. Titta i manualen där står det precis hur man ska göra.
Lossa låssprinten, dra ut lamphuset, lossa kontakten och sätt dig vid köksbordet och byt i värmen.

Märkte på min högra lampinsats att karosspassningen inte var helt hundra så man fick ta i lite grann för att få loss insatsen.
av Manganj
I min instruktionsbok stod det att man skulle ta ut lampan inifrån motorrummet. Men som tur var så fick jag hjälp och då lossade han bara bläcken och de va hur smidigt som helst. Förstår dock inte varför det inte stod att ja skulle göra på de osmidiga sättet i boken. :)
Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:Eehh? En v50 är väl bland de lättaste att byta lampan i? Ut med lamphuset, öppna, vrid på lampan, dra ut och sätt i ny och vrid tillbaka?
Jag som är ganska oerfaren med bilar måste säga att de va bland de lättaste jag gjort.. nu har jag ioförsig bara bytt positionsljusen några gånger men simpelt enkelt var det. =)

EDIT:
Hittade denna för skojs skull:

Volvos modeller bäst i test av lampbyte :roll:
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 6099623.ab

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]