NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lämnade in min V50 på service igår, och då dom justerade strålkastarna så gick en justerskruv av på vänster lykta.
Då hela insatsen måste bytas gjordes detta. Nu har jag sett att det inte är samma färg på själva plasten runt glasen inne i strålkastaren. den nya är mycket ljusare grå.
Finns det olika färger eller är det så att dom mörknar med tiden?
Enligt fakturan är numret på den (VO 30698885). Nån som vet om man kan kolla i volvos reservdel katalog efter detta?
Själva plasten är väl inte annorlunda på xenonstrålkastarna? Däremot är det en blå ring runt halvljuslampan, på halogen är den vit.
hej, ja det finns olika färger på insatsen. Första gången jag såg svart tror jag var på en S40N.
Det är inte så att glaset på lampan är klarare på den nya än på den gamla så att det ser olika ut?

Som sagt åk ut till volvo som pillat på din bil så får de byta till rätt färg. Jävligt klantigt kan jag tycka att man inte uppmärksammar något sådant här.
Tyvärr har jag inga artikelnummer åt dig som du kan plocka med dig.
Nu har jag äntligen fått den nya strålkastaren utbytt igen, till den mörka varianten som för övrigt hör till S40. Till V50 skall det vara dom ljusare grå original. Förre ägaren hade bytt ut dom till S40 lampor för dom är snyggare.
Jaja det löste sej till slut, men jag är nog inte den mest populära kunden hos min volvohandlare nu :lol:
[quote="snusgubben"Jaja det löste sej till slut, men jag är nog inte den mest populära kunden hos min volvohandlare nu :lol:[/quote]

Strunta i det. Har de gjort fel så har de!

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]