NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calle W
Hej!
Är det bara jag som tycker att det är fult med rails? Om inte så har jag ingen användning för dem, så jag undrar hur man tar bort dem?
Finns det några täckplattor att köpa på volvo för att täcka över monteringshålen?

Har för övrigt inte sett en V50 utan rails så det kanske inte går?
Någon som har tagit bort dem? Bilder?

Har en V50 2006 1,6D.
Jo, det går att ta bort, tar väl 5 minuter totalt..
Ta bort täckkåpan och skruva bort de fula railsen! Har aldrig fattat hur den här totalt meningslösa 90-tals flugan lyckats hålla sig kvar...?
Har för mig att nya lister som går från framrutan ända till bakrutan går på 5000:- ungefär, hittade dem på en holländsk Volvosida för nåt år sedan när jag funderade på att göra detta, men det slutade med att bilen såldes...

Ganska dyrt med lister mao.
Min plan var att be nåt plastsmideri fixa täckbitar som jag hade lackat och monterat där railsen suttit fast.

Lycka till och TA BORT RAILSEN!! 8)

/D
Användarvisningsbild
av OlaA
Jag beställde bilen utan rails då jag tog svart bil och summum paket. Då ingick silvriga rails vilket inte blir så snyggt då railsen på V50 är jättehöga. Om man behöver takräcke funkar tydligen de till S40 utmärkt. Hälsningar Ola.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Synd att du valde bort dem, jag hade kunnat köpa dem av dig annars.

Jag tycker det är grymt snyggt med silverrails på en svart bil. Jag kommer plocka bort mina för att skicka dem på lack.
Jag är nästan 100% säker på att de är lackade i 426 silver metallic, alltså samma som lackkoden på karosseriet.
av Tele58
Rails är en styggelse!
Har heller inte fattat att denna fluga numer har blivit standard, tack ock lova kan man ju välja bor dem nu. När jag köpte (2006) min 50:a försökte jag få den utan rails men fick bara kommentaren att jag inte skulle vara löjlig av handlaren!
Rails påverkar inte vindbruset var argumentet, nej men de får bilen att se fånig ut är mitt svar.
av Calle W
Lister för 5000:- du måste skämta??? Volvo skäms inte när de ska ha betalt... :( Jag som trodde det skulle vara lätt och billigt att bli av med de där förbannade railsen. Suck!
Jaha de får väll sitta kvar då?

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]