NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tosor
Jag har två sprickor i framrutan. Inget som stör mig när jag kör, men jag vet inte om jag ska ha byta nu eller vänta. Just nu har jag en prova-på-försäkring från Folksam och självrisken är på 1700 kr. I augusti går jag över till Volvias försäkring och då kostar glasbyte 35% av priset. Är det någon som vet vad det kostar att byta framrutan på min V50 från 2006 så jag vet om jag ska ta det nu eller vänta.
/Tomas
av nscho
Bytte på min S40 2004 för en månad sedan, 1256kr (Volvia, 35% av priset). Men har du regnsensor blir det dyrare.
Senast redigerad av 1 nscho, redigerad totalt 0 gånger.
av zenden
Hej

Lite offtopic men...

Ska man följa vilkoren(dvs reglerna) så ska du ta detta på Folksams försäkring, Volvia var ju inte
försäkringsgivare när skadan inträffade och skall såledess inte ersätta skadan! Då blir det egentligen
bedrägeri! 8)

/Zenden
av flink
Din nedrans bedragare! ;)

Nä, jag tycker att Volvo ska stå för första bytet av framruta!
Så dålig kvallite det är på glaset så känns det nästan olagligt att det får säljas... Men det är ju bara jag. Alla andra tycker att Volvo är så bra så dom får göra vad dom vill. Folk betalar och är glada för vad skit som helst. Jag betalar och är bitter. :)

Nä, allvarligt talat så har jag funderat på samma sak. Vad kostar en ny framruta???
Priset för själva rutan utan försäkringar och andra rabatter inräknade.
Det är ointressant att veta vad andra fått betala då dom inte ens säger vilket försäkringsbollag dom har och hur många procent av det riktiga priset dom fått betala...

Funderar på att plocka bort vindrutetorkarna och ersätta dom med bommulstussar och hårtork för att inte rutan ska bli repig.

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]

Är det en 4 cyl D4 så sitter den nedanf[…]