- tis 29 okt 2024, 15:45
Hej på er, har precis köpt mig en volvo v50 1.8F -08. när jag köpte den så gick den väldigt ryckigt och läste då på att man kan rengöra spjällhuset. Kort å gott så tog jag lös och rengjorde den för det var väldigt skitig. Tyckte att det vart bättre men efter att man har kört ett tag så tycker jag att den börjar att rycka igen, som att den inte får nog av nått, syre/bränsle. Var upp på besiktningen igår och dom konstaterade att den hade hög co, den låg på 0.8 och han tyckte också att den hade inte riktigt den där responsen vilket jag också tyckte.
När den har blivit varm så kan den pendla på tomgången. är det bara att köpa nytt spjällhus som gäller eller är det nått generellt som jag kan titta på?? och vars?? är inte jätteduktig på att skruva men kan nog lösa det här själv, men jag hatar att felsöka för jag har helt enkelt ingen aning om vars jag ska börja
skulle uppskatta om nån duktig kunde berätta :) ha en fortsatt bra dag alla
När den har blivit varm så kan den pendla på tomgången. är det bara att köpa nytt spjällhus som gäller eller är det nått generellt som jag kan titta på?? och vars?? är inte jätteduktig på att skruva men kan nog lösa det här själv, men jag hatar att felsöka för jag har helt enkelt ingen aning om vars jag ska börja
skulle uppskatta om nån duktig kunde berätta :) ha en fortsatt bra dag alla