- ons 26 jun 2024, 13:45
En liten uppdatering, ifall någon är intresserad eller har någon input.
Min teori om FM-sändaren var inkorrekt (duh!)
Jag har brottats med två felkoder som jag försöker felsöka.
P0193 - Fuel rail pressure (FRP) sensor - high input
P0016 - Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - correlation
Min gissning är att det är P0016 (eller båda) som "dödar" bilen och sätter den i limp mode.
Jag kollade lite under huven idag för att se om jag kunde hitta några uppenbara fel och stötte på en skarv-lagning på camshaft sensor (rätt säker på att det är Bank 1 sensor A också), kan de vara en bov tro? Nästa steg blir nog att lista ut hur jag kan använda en multimeter för att testa kontakterna :D
Jag skulle också ta en kik på ECU och märkte att den hängde helt löst och dinglade inne i kåpan (jag satte dit en skruv provisoriskt som syns på bilden)
Min teori om FM-sändaren var inkorrekt (duh!)
Jag har brottats med två felkoder som jag försöker felsöka.
P0193 - Fuel rail pressure (FRP) sensor - high input
P0016 - Crankshaft position/camshaft position, bank 1 sensor A - correlation
Min gissning är att det är P0016 (eller båda) som "dödar" bilen och sätter den i limp mode.
Jag kollade lite under huven idag för att se om jag kunde hitta några uppenbara fel och stötte på en skarv-lagning på camshaft sensor (rätt säker på att det är Bank 1 sensor A också), kan de vara en bov tro? Nästa steg blir nog att lista ut hur jag kan använda en multimeter för att testa kontakterna :D
Jag skulle också ta en kik på ECU och märkte att den hängde helt löst och dinglade inne i kåpan (jag satte dit en skruv provisoriskt som syns på bilden)