- sön 04 jun 2023, 17:29
#1543318
Hej,
Bil: V50, 1,8f, 2009, manuell. 30 000 mil.
Bytte drivaxel igår på vänster sida och det gick hyfsat lätt. Jag gjorde mer eller mindre som denna video beskriver:
Var ute en sväng idag och körde 5-6 mil som gick bra: inga konstiga ljud eller nåt. Efter det kontrollerade jag undertill för att se om det läckte, och det gjorde det ju en aning. Bilen var torr innan. Jag kunde inte se några synliga skador på packningen när jag bytte igår. .
Är det vanligt att tätningen som sitter i lådan blir skadad när man byter axel? Någon som sett liknande? Vad var lösningen?
Mvh,
Paul
Bil: V50, 1,8f, 2009, manuell. 30 000 mil.
Bytte drivaxel igår på vänster sida och det gick hyfsat lätt. Jag gjorde mer eller mindre som denna video beskriver:
Var ute en sväng idag och körde 5-6 mil som gick bra: inga konstiga ljud eller nåt. Efter det kontrollerade jag undertill för att se om det läckte, och det gjorde det ju en aning. Bilen var torr innan. Jag kunde inte se några synliga skador på packningen när jag bytte igår. .
Är det vanligt att tätningen som sitter i lådan blir skadad när man byter axel? Någon som sett liknande? Vad var lösningen?
Mvh,
Paul
Senast redigerad av 1 paul1975, redigerad totalt 0 gånger.
V50 1,8F - 2009
.... tidigare:
V50 2.0D 2006
XC90 T6 2005
V70 2.5 1999
850 T5 1994, BSR 304 hk
740 GL 1990
.... tidigare:
V50 2.0D 2006
XC90 T6 2005
V70 2.5 1999
850 T5 1994, BSR 304 hk
740 GL 1990