NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marnlasse
#1536080
"Hej, jag har en Volvo v50 1.6D 2007 , som jag fyllde med tillsats (eolys). Nu skulle jag vilja köpa en OBD2 läsare som kan tala om för bilen att vätska är tillsatt och att den startar doseringspumpen. Och kan användas till dieselvärmaren med dennes koder.

Fungerar denna till dessa problem??

https://allegro.pl/oferta/multidiag-pro ... 4291fbf951

Är det någon som har erfarenhet av just denna produkt bra eller dålig??
Är den bra pålitlig eller är det bara sopor??
av Gelis
#1536085
I och med att du har en 07:a så är Vida+ Dice det enda riktiga att köpa. Vida 2014 funkar upp till 2014-15. Det är Volvos eget diagnostikprogram och klarar den garanterat det du är ute efter.
Andra amatör läsare har nog svårt med just värmaren.
av Gelis
#1536199
Har också en Delphi 750 och är inte nöjd med den. Har flera olika scanners. Och till Volvo Vida + Dice är vinnaren
Autel 808 pro fungerar kanon men klarar inte nyare Volvo utan abonnemang vilket är svindyrt, så den går bort för Volvo, övriga märken funkar kanon och även Volvo före SPA plattformen.
Icarsoft för Volvo, Saab funkar bra men är inte helt nöjd med den heller.
Foxwell NT710 helnöjd med denna. Funkar även till nyare Volvo, 2017 och upp.
Vida + Dice av förklarliga orsaker så finns inget bättre till Volvo.
av Marnlasse
#1536212
klacken skrev: lör 01 apr 2023, 23:36 Feloder till värmaren klarar den åtminstone,eolysgrejen har jag inte testat.
Troligtvis är det en dålig kopia jag har, den kan inte koppla upp sig mot motorn.
av Marnlasse
#1536213
Gelis skrev: sön 02 apr 2023, 07:57 Har också en Delphi 750 och är inte nöjd med den. Har flera olika scanners. Och till Volvo Vida + Dice är vinnaren
Autel 808 pro fungerar kanon men klarar inte nyare Volvo utan abonnemang vilket är svindyrt, så den går bort för Volvo, övriga märken funkar kanon och även Volvo före SPA plattformen.
Icarsoft för Volvo, Saab funkar bra men är inte helt nöjd med den heller.
Foxwell NT710 helnöjd med denna. Funkar även till nyare Volvo, 2017 och upp.
Vida + Dice av förklarliga orsaker så finns inget bättre till Volvo.
Jag vill inte låsa upp mig mot ett bilfabrikat. Jag vill att obdn ska funka på de flesta bilar. Därför är jag inte intresserad av vida dice.
av klacken
#1536222
Troligtvis är det en dålig kopia jag har, den kan inte koppla upp sig mot motorn.
[/quote]

Ja då är det ju en annan sak,min fungerar utmärkt till alla bilmärken och klarar det mesta, mycket nöjd med den.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]