NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1507748
Skulle gärna vilja uppgradera stereon till min Volvo s40 2005. Jag har performance sound paketet och "vattenfalls" konsolen. Om jag fattat det rätt så är det väldigt svårt att få det hela att funka. Jag verkar kunna köpa ett installationskit som gör så att själva ramen som sitter runt stereon och cd spelarn passar för en enkeldins stereo. Men om jag gör detta så betyder det väll att jag inte kan se vad jag har för temperatur i bilen, fläkthastighet och sånt. Eller finns det någon stereo som gör så att jag kan behålla dessa funktioner. Tänkte att det vore lite jobbigt att starta bilen och ha noll aning om vad jag har för temperatur i bilen. Är det helt enkelt så att det bara inte är optimalt att byta ut stereon i denna bil?

Någon här som lyckats med att byta ut steron? Enkeldin eller dubbeldin? Har du uppoffrat att du nu inte längre ser temperaturen som skickas ut ur fläktarna? Vad behövde du köpa? Funkar det bra?
Användarvisningsbild
av HCP
#1507779
Som du säger så förlorar du displayen för temp etc. om du byter ut stereon rakt av.
Det finns ersättning med android som kostar 5-6000kr där man får in fläktstyrning i utfällbar display på stereon.

Andra lösningar är att bara montera löstagbara fronten från en stereo ovanför befintlig display och löda egna kablar ner till huvudenheten som göms nån annanstans.

Jag själv var lat och monterade en extra stereo stående på högkant på sidan om vattenfallet. Använder fjärrkontroll ändå så behöver inte kika på den så ofta.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]