NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
#1246775
AndreHagglund skrev: tor 26 apr 2018, 09:58 Med lite googlande så verkar P0238 vara något med trycket i turbon och P2459 nåt met partikelfiltret?
Någon som känner igen sig? =)
Känner igen en del av detta från videon jag lade in i tidigare svar, han hade ju fel på turbotryckgivaren. Kunde inte uppehålla vacuum och antar att det är det som orsakar Anti sladd larmet ? Men , du har ju nåt med partikelfiltret också, möjligt att snubben i videon har en bil utan partikelfilter ? (det finns ju sådana)
av kvillebäck
#1499408
Så du har problem med felkoderna P0238 samt P2459 som gör att bilen går i limp mode vid 2800 RPM samma som trådstartaren? Jag utgår från att du har samma motoralternativ som trådstartaren.
När du får varningen för att antisladdsystemet inte gör jobbet, försvinner det till nästa dag för att återkomma efter en stunds körning igen?
av MattiasNo
#1499708
Ja, det försvinner när man slår av bilen. Men återkommer oftast efter en stunds körning. Jag har haft inne bilen på rengörning av partikelfiltret så det bör inte vara det iallafall
av kvillebäck
#1499710
För egen del så inträffar detta för mig med samma symptom och felkoder som du när min EGR ger upp. Tyvärr äter min bil EGR-ventiler. Är inne på min femte nu.
Om du har möjligt så läs av felkoder utan att stänga av bilen.

Lycka till!
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!