NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1470983
Hej,

Såg idag att "fästesbyglarna" som är svetsade på avgasröret strax akter om bälgen/flexröret är helt kassa (sönderrostade).. Någon som lyckats svetsa på nya egentillverkade utan att plocka ner hela grenröret? Eller någon alternativ fiffig lösning utan svets (t ex rörklammer + 2st gängade öglor och sen nån käck bockad stång mellan öglor och gummibussning/upphängningarna?
Senast redigerad av 1 Okalettos, redigerad totalt 0 gånger.
#1471435
20211028_113149.jpg
20211028_113149.jpg (4.62 MiB) Visad 789 gånger
En bit på väg.. 😇
Följde med bakom disken på adcenter och vi kom fram till att fästet (till nån generation v70) var en en bra utgångspunkt, men 195kr för kallgalvat var rätt dyrt må jag säga..
Omfattande bockning av "schänklarna" (Ø10mm) behövs för att kunna matcha geometrin under bilen (bockning utförd på bilden).. för dig som vill "kopiera" 😎.. Själva poängen är ju att avlasta bälgen/flexröret så att den inte ger upp i förtid..
Ps. De två rörklammorna "inuti" hade jag liggandes och fick för mig att utjämna klämkrafterna med hjälp av dem, men är nog egentligen rejäl överkurs, om röret är friskt. Ds.

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]