NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
#1445420
Tänkte bara visa bonnalösningen :-D
Kunde tro jag är 18 och nyss fått hår under armarna, men har passerat 40 och istället landat i "funktion före estetik" :-o

Fruktansvärt less på de begränsade inställningsmöjligheterna i inbyggda HU;n och processorn jag kör fick spunk till o från p.g.a. högnivåsignalen.
Så jag monterade in en vanlig huvudenhet, en shorty (utan cd).
Byggde en ram och 3d-printade fästen till den och wrappade i vinyl.

Är de snyggt? nääää
Fungerar de? you bet!

En nackdel funnen, man är o vrider på fel ratt när man ska sänka konstant. :mad:

Har en brytare i mugghållaren så jag kan skifta signalen mellan inbyggda HU och den externa, mest om jag vill lyssna radio eller spela en CD utan krav på ljudkvalité så kan jag göra det. Orkade inte krångla med volvos antennsladda till denna externa .

Ska bara korva ihop kablarna lite fint i nån svart strumpa efter kanten så de inte syns så mycket, var mest proof of concept idag :-D
1620899418026.jpg
1620899418026.jpg (616.91 KiB) Visad 1074 gånger
av Alx
#1445538
Såhär gjorde jag

Streamar till en Topping D50s DAC
Vidare till en Audiocontrol DSP med inbyggt slutsteg

Focal elite power K2 front kit
Dayton 10" i skuffen

Magiskt ljud
20210514_153626.jpg
20210514_153626.jpg (592.03 KiB) Visad 1006 gånger
Användarvisningsbild
av HCP
#1445547
Alx skrev: fre 14 maj 2021, 15:40 Såhär gjorde jag

Streamar till en Topping D50s DAC
Vidare till en Audiocontrol DSP med inbyggt slutsteg

Focal elite power K2 front kit
Dayton 10" i skuffen

Magiskt ljud

20210514_153626.jpg
Nice, de va också en smart lösning ju :) (smartare skulle jag nog säga)

Har du gjort något speciellt med dina dörrar för att lyfta ljudet? Bara lagt matta i mina men försöker jaga de sista tweaken för att få till det hela. Har adapterringarna som är tätade mot dörr också.

Hade samma kit i en Audi förut och det lät bättre än de gör nu, med samma processor och slutsteg så man blir lite barsk när man vet att de kan spela bättre :)
av Alx
#1445580
Tack!

Jag har bara lagt i skumdämpning i dörrsidorna så inget special där. Adapterringarna har tätningslist mot dörren så de sitter tätt och fint där
Användarvisningsbild
av HCP
#1445604
Alx skrev: fre 14 maj 2021, 20:04 Tack!

Jag har bara lagt i skumdämpning i dörrsidorna så inget special där. Adapterringarna har tätningslist mot dörren så de sitter tätt och fint där
Ah, ska prova det. Har bara lagt lite bitumen på plåten för att styva upp den lite. Ska testa på själva dörrsidan också.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]