- tor 01 okt 2020, 16:13
Jo det är såhär att min V50 2.0d -07 beter sig lite underligt ibland när jag precis startat bilen och åkt iväg. Jag trampar ner gasen och det händer inte så mycket, farten ökar väldigt långsamt, lite som att jag inte har något turbotryck? Det är bara under några minuter direkt efter start, sen kommer den igång och går den som vanligt igen. Detta inträffar bara ibland som sagt, och håller i sig lite olika länge. De flesta gångerna jag åker iväg går den precis som vanligt.
Idag när jag åkte hem från jobbet gick den så en mycket längre stund än vanligt, och så dök det upp ett meddelande "Motorsystem service erfordras". Jag stannade till efter vägkanten och stängde av den en stund, och sen startade, och efter det gick den precis som vanligt igen och meddelandet försvann.
Kanske svårt att säga exakt vad det kan bero på, men tänkte om någon kanske vet ifall det är något specifikt som orsakar detta som är vanligt på dessa modeller?
Mvh Jesper
Idag när jag åkte hem från jobbet gick den så en mycket längre stund än vanligt, och så dök det upp ett meddelande "Motorsystem service erfordras". Jag stannade till efter vägkanten och stängde av den en stund, och sen startade, och efter det gick den precis som vanligt igen och meddelandet försvann.
Kanske svårt att säga exakt vad det kan bero på, men tänkte om någon kanske vet ifall det är något specifikt som orsakar detta som är vanligt på dessa modeller?
Mvh Jesper
- By jesperk