NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bridgemeal
#1274730
Hej!

De senaste dagarna så har min bil betett sig underligt. Radion stängs av i någon sekund för att sedan gå igång igen, farthållaren stängs av av sig själv och några gånger när jag har parkerat så blir bilen totalt strömlös, varken centrallås eller baklucka fungerar och när jag vrider på tändningen så är den stendöd för att sedan återgå till det normala.

Batteriet bytte jag för cirka ett år sedan och generatorn byttes i april, så dessa borde inte inverka antar jag.

Är det någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Bridgemeal
#1274824
Jag var inne på de banorna också! Tänkte kika under huven nu när jag kommer hem och i värsta fall prova med ett annat batteri. Tack för svaret! :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1274831
Har hört talas om liknande, vilket visade sig vara lösa kablar på batteripolerna.
Användarvisningsbild
av Bridgemeal
#1274975
fjohan82 skrev:Har hört talas om liknande, vilket visade sig vara lösa kablar på batteripolerna.
Jag kikade under huven igår och kände på det jag kunde men allt satt fast som vanligt. Jag hade hoppats på att det skulle vara något så enkelt men tyvärr inte.
av kvillebäck
#1275062
Kände du noga på kablarna på generatorn?

När du kommer till bilen för att finna att den inte vill visa något livstecken, hur får du upp dörrlåset?
Fjärrkontroll= troligtvis inte batteriet som är problemet.
Går det slå på varningsblinkers i detta läge?
Om du finner bilen i detta kontaktlösa läge skulle jag göra mig omaket att lossa batteriet för att skaka det och göra ett nytt försök.
Hjälper detta skulle jag GISSA att sulfat från plattorna som lägger sig i botten på någon cell och kortsluter. I stället för att ge 2,2 volt drar nu cellen 2,2 volt. Kan vara flera celler som gör lika dant.

CEM? Ja kanske det, men det känns lättare att kontrollera kablar och batteri först.
V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]