Här kan du lägga in bil eller motorrelaterade länkar.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#864890
Av en händelse råkade jag se ditt inlägg. Det är inte dagsfärskt. Men om du går in på http://www.etanol.nu så kan du läsa mer om sådana här ämnen. Där finns också en lista med konverteringssatser lika den du har hittat. Det finns ungefär 30 - 40 liknande att välja på. Alla har den funktionen att dom förlänger spridarpulsen så att det kommer mer bränsle i varje insprut. Men tillverkarna kanske har olika konstruktionslösningar på sina "dosor".
Jag kan inte uttala mig om just den här är bra eller dålig på något vis. (Jag är inte heller någon expert på området) Men den tycks komma från något land utanför Sverige. Då finns det en generell egenskap som man bör se upp med när det gäller utländska konverteringssatser. I vårat land behövs det en kallstartfunktion. Det är inte alltid man tänker på det i sydligare och varmare länder. Många sådana här Piggyback, som dom kallas har kallstartfunktion, men inte alla och framförallt inte dom utländska. Och eftersom jag inte vet något om den du har hittat, så avstår jag att bedöma den.
För den som funderar kan jag påpeka att det är förhållandevis enkelt att själv göra en kallstartfunktion i form av en liten tryckknapp. Som en knappmanövrerad choke, ungefär. Mer om detta kan man läsa på etanolforumet. Det finns mycket kunskap och långa erfarenheter av etanolkonvertering där.
Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]