Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christer53
#1326818
Vet inte om jag är inne på rätt kategori men min fråga är: Min son funderar på att köpa en V60 -12 diesel som gått 23000 mil. kamrem är bytt och service boken ifylld. Kan det vara ett någorlunda tryggt köp? Bilen kostar 119000 kr och är en D5 R-designe med all utrustning.
av Solomon
#1326836
Det är en diesel bil men men men priset e svin dyrt. Undvik att köpa den alltså många delar är slitna o man blir trött att byta samtidigt betala massa pengar.
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1326916
Ju mer utrustning desto mer som kan och till slut kommer att trilskas när milen blir höga. Men jag förstår tjusningen och har gjort liknande val själv, bara man går in i det hela beredd på att det kan kosta lite extra att hålla allt tip top på en maxutrustad bil.

Har inte stenkoll på V60 från dom åren o milen, men möjligen att den låter lite väl dyr. Extrautrustning behöver inte nödvändigtvis medföra ett mycket högre pris, just med argumentet att det finns mer som kan börja trassla och få kostnaderna att dra iväg.
av Lövet
#1335813
Hälften av vad en med normala mil kostar nånstans
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]