Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#803299
Är det inte risk att manh repar bilen om den inte är helt ren? Jag har under en period haft magnetsskyltar på bilar, de fick bara sättas på när bilen var ren.
#803368
Hej,

Risken för repor finns såklart alltid då man fäster något direkt mot lacken. Doordefender är dock konstruerad för att vara så gynnsam som möjligt med ett mjukt tyg på insidan som vetter mot lacken. Den placeras dessutom relativt högt på bilen dit smutsen oftast inte når.

Mvh
Mikael
Doordefender
#1257985
RoseMarie skrev:Var kan man beställa??
Vill du ha hjälp att googla? https://www.doordefender.eu/shop/uk

Kom ihåg att lägga upp bilder här sen med på hur det blev...
#1258183
Tror det är så här att det spelar ingen roll hur mycket man försöker skydda bilen, tex genom att parkera litet mer avsides på stormarknadesparkeringar osv.

Det kommer alltid att finnas någon som retar sig på oklanderligt fina dörrsidor och ger sig fan på att ändra på detta... på ett eller annat sätt uppnår dessa kretiner önskat resultat tro mig. Via "verktyg" typ gamla vrak till bilar, kundvagnar, skarpa föremål som kan skrapa upp lack och sätta bucklor det är inte svårt att ställa till jävelskap om man verkligen ger sig fan på det.

Enda jag ev kan tänka mig funkar är att ha kameraövervakning runt om bilen så man kan få bevis så man kan stämma röven av dom... men nej vad är det jag sitter och säger det går ju inte i Sverige då blir det jag som åker dit istället för olovlig kameraövervakning.

Jag är rädd att det inte finns några lagliga sätt att skydda egendom mot kompletta idioter.
#1258578
Jag parkerar nästan uteslutande efter en husvägg. Där får man vara ifred.

Förr körde jag alltid dubbla rutor lite på tvären. Men sambon gillade inte folks kommentarer så jag bytte till husväggarna istället.

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]