Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1135754
Tråget känns ju dyrare att byta än hagelskadorna... gissar jag. Hagelskador verkar ju inte vara något problem att åtgärda förutsatt det inte blev fuktskador invändigt heller:
av Lövet
#1135781
Den stora frågan med bilarna ovan måste ju vara om de överhuvudtaget går att registrera i Sverige? Är det salvage på Titeln så ska de inte gå att regga i Sverige. Det är ju därför alla sådana bilar passerar Litauen som är det enda EU land som tillåter sådant. Finns det svenska skyltar på bilarna? Han påstår ju att de är tullade så då tycker man att han borde ha det. Får inga träffar på VIN-numren på biluppgifter.se exempelvis, dåligt tecken.
av mbc
#1135840
Lövet skrev:Den stora frågan med bilarna ovan måste ju vara om de överhuvudtaget går att registrera i Sverige? Är det salvage på Titeln så ska de inte gå att regga i Sverige. Det är ju därför alla sådana bilar passerar Litauen som är det enda EU land som tillåter sådant. Finns det svenska skyltar på bilarna? Han påstår ju att de är tullade så då tycker man att han borde ha det. Får inga träffar på VIN-numren på biluppgifter.se exempelvis, dåligt tecken.
Salvage title är inga problem att regga i sverige, står där "total loss, scrap" eller liknande så är det kört och då måste dom gå genom litauen, där är det inga problem.
Svenskt regnummer får du inte förrän bilen är regbesiktad i sverige.
Tull och moms betalar man innan man hämtar ut bilen i hamnen.
Är den intagen som eget bruk så är ursprungskontroll gjord och då måste nya ägaren göra en ny, inga problem bara hänvisa till den gamla och skicka in kvittot som skrevs när man köpte den, frågan är bara om dom godkänner eget bruk eftersom den bytt ägare efter importen då.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1135851
Va kul att dom vet att dom servats men att bok saknas....

De där omgivningarna på bilderna har jag sett många gånger förut när jag kikat efter C70's, verkar gilla att plocka hem sådana.
av Schmoyoho
#1135870
Går väl att dra en carfax? Har för mig att i USA så står det servicehistorik där också, men det kräver kanske att det är gjort på någon sorts aukt. verkstad.
Användarvisningsbild
av snepo
#1135876
MartinS skrev:Va kul att dom vet att dom servats men att bok saknas.... Ja och hellack 12-15tkr. Vardå? Garagelack kanske

De där omgivningarna på bilderna har jag sett många gånger förut när jag kikat efter C70's, verkar gilla att plocka hem sådana.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1135956
Det är ett osannolikt pris. Jag gav 15 svart med väldigt mycket eget jobb när jag lackade min 960 för 6-7 år sedan. Bara materialet kostade över 10k trots inköpspriser, så hur nån kan lägga det jobbet och betala skatt etc är omöjligt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1135993
Ca 8000kr skulle flera olika lackfirmor ha för att lacka om fronten (bara stötfångaren) på min V60. Så 12-15 för hela bilen...nja :roll:
av Cox
#1136022
Vilka fantasipriser, 2500 betalade jag för front och motorhuven för något år sedan, och det var med kvitto !! Ni som fått dessa skyhöga offerter och prisuppgifter vart bor ni ? Storstadstillägg ??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 34
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]