Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1174055
Det är jäkligt konstigt att det inte är ett gemensamt register för besiktningar när de är giltiga i alla länder i EU och göra enlligt ett delvis gemensamt regelverk..
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174073
Håller helt med. Och standardiserad besiktning. Hur ogenomförbart skulle det verkligen kunna vara?
av Lövet
#1175320
Användarvisningsbild
av snepo
#1175446
SBergdahl skrev:Det är jäkligt konstigt att det inte är ett gemensamt register för besiktningar när de är giltiga i alla länder i EU och göra enlligt ett delvis gemensamt regelverk..
Blir inte besiktningar lika i EU,nästa år? Om det går igenom. Besiktning senast 14 månader från förra besiktningen. Slutsiffran kommer inte ha nån betydelse längre
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1175463
snepo skrev:
SBergdahl skrev:Det är jäkligt konstigt att det inte är ett gemensamt register för besiktningar när de är giltiga i alla länder i EU och göra enlligt ett delvis gemensamt regelverk..
Blir inte besiktningar lika i EU,nästa år? Om det går igenom. Besiktning senast 14 månader från förra besiktningen. Slutsiffran kommer inte ha nån betydelse längre
Jo. Och det finns redan en gemensam EU-standard som alla besiktningar ska uppfylla. Så det vore ett logiskt nästa steg om allt fördes in i ett gemensamt register men det är vad jag vet inte på gång.
av Massabrassan
#1445180
Helt otroligt att ingen sätter stopp för denna verksamhet.

Försäkringsbolag betalar aldrig mer än nödvändigt. Om ett amerikanskt försäkringsbolag ansett det olönsamt/omöjligt att laga så lär det vara så.

Arbetskraft är dessutom billigt i USA. Tror knappast att man kan komma billigare undan i Litauen. Ovanpå det har vi ju transportkostnaden.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]