Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bengtg
#743837
Tack för alla synpunkter och kommentarer på min dieselupplevelse. När jag pratat med Statoils tekniska avdelning vägrar man att berätta vad tillsatsen i dieseln består av. Man säger att man inte har någon skyldighet att berätta det.
När det gäller rättsliga åtgärder är man nog i hopplöst underläge som ensam konsument. Statoil uppger att dom analyserat dieseln från den pump som jag tankade från och att den var utan anmärkning. Statoil hävdar att det var en tillfällighet att problem uppstod efter tankning hos dom. En förutsättning för en framgångsrik rättslig process är nog att flera råkat ut för detta....
Bengt
Användarvisningsbild
av Hilmer
#744165
Det bör krävas mer än några kilometer för att lösa upp ev avlagringar och sätta igen filter. Har man en bil som rullat 30000mil så skulle detta mest troligen kunna hända precis när som helst. Bara ren slump att detta hände precis när du tankat på statoil.
#1568924
Kanske därför man bör göra lite rengöring då och då
Dvs sätta en rengörande tillsats i tanken tex en gång per år . Samma med oljan rengöring av sådant oljan passerar. Och har du direkt insprutning kan det vara nödvändigt att även ventilerna får sig en rengöring tex per 2500 mil
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]