Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
#721076
Vojje skrev:
Ravi skrev: Vadå kan man inte ladda ett batteri med 0,75mm :)
Säkrast att vara ute i kylan då, så att kabeln inte överhettas.
Särskilt med Wissels mastodontmaskin på 7A :roll:
:)
Användarvisningsbild
av sthlm
#721096
Har en Ctek 5.0 själv och är nöjd med den men det verkar även folk med laddare från Lidl vara.

Angående kablar som tål låga temperaturer..
Laddade batteriet på en gammal bil med en 199:- laddare för en massa år sedan.
När jag var klar och ryckte kabeln och drog den mot bilen så flisade plasten i kabeln upp så det var blanktråd på ledarna.
Var lite vaksamma på detta när ni står i -20 så det inte händer en olycka.
av volvoc70cab
#721700
Lidl är stora i Tyskland. DE VÅGAR NOG INTE TA IN NÅGOT SKRÄP. Vidare så är de stor inhandlare av sina produkter. De tar inte hem 10 st, som ex.vis bil tillbehör firmorna utan det är frågan om 1000-tals. Handlar alltid på Lidl när vi är i Italien då sortimentet är i stort samma som här hemma. Köpte nyligen vindrutetorkare till hustruns bil. Priset var c:a 50 kr för paret. HAR ALDRIG HAFT BÄTTRE torkare till någon bil. De lämnar inte ett spår av ränder eller annat samt går tyst och fint. Detta även i kyla.Tyvärr fanns ej storleken till våra andra bilar, annars hade dessa också inköpts.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#721802
Hehe. Nä. Det har du helt rätt i Lidl är Det perfekta stället när man vill köpa kvalitetsprodukter i Sverige! :wink:
Användarvisningsbild
av Vojje
#721807
Variosboy skrev:Hehe. Nä. Det har du helt rätt i Lidl är Det perfekta stället när man vill köpa kvalitetsprodukter i Sverige! :wink:
Direkt efter B-tema, men före Mekonomen, Meca och BDS. Volvo riskerar negativt kval till gärdsgårdsserien tillsammans med Netto och Ica.

Självfallet görs inköpen av kvalitetsprodukter till rätt pris på laga.se :-)-)
Användarvisningsbild
av Ravi
#721832
Vojje skrev:
Variosboy skrev:Hehe. Nä. Det har du helt rätt i Lidl är Det perfekta stället när man vill köpa kvalitetsprodukter i Sverige! :wink:
Direkt efter B-tema, men före Mekonomen, Meca och BDS. Volvo riskerar negativt kval till gärdsgårdsserien tillsammans med Netto och Ica.

Självfallet görs inköpen av kvalitetsprodukter till rätt pris på laga.se :-)-)


Jag som trodde Ica ock Konsum bara hade mat produkter hahaha
Användarvisningsbild
av Vojje
#721885
Senaste Linas matkasse var fylld med ost, bröd, falukorv och Shell helix ultra 5w40 :shock:
av volvoc70cab
#721941
Raljera gärna om Lidl. Men tysken köper inte skräp, så Lidl är noga med vilka produkter de tar in i sitt sortement.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]