Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av skullen
#717036
Tänkte det kunde vara lite kul att rada upp lite udda specade bilar, allt ifrån snik till superduperlyx etc...

Kan börja själv med två:

1, Min förre chefs svarta XC 70 205hk 2010, kinetic med driver assist-paketet, inget annat! (tilläggas bör att han beställde denna bil då det var för lång lev. tid på Lexus RX400h/450h så utrymme saknades inte...)

2, Fullständigt fullmatad V70 D5 2008 Aut (summum?) med driver assist, vent. läder, taklucka, premium sound etc. MEN svarta rails? http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_V ... ?ca=17&w=3

Kommer inte på fler nu och dessa kanske inte är så udda, ni har säkert roligare varianter på lager. Har sett skrämmande V70N från Tyskland/Italien med GPS/taklucka men man. AC, ingen farthållare och de hemska komfortstolarna med tistelmönstrat tyg...

Kom igen, fyll på!

MVH
Användarvisningsbild
av Guligan
#717042
Kul tråd!

Den andra bilen du nämner är ingen Summum, en fullmatad Momentum däremot. Vilket ju gör att den kvalar in som udda specad.
Inom Volvo kallas ibland dessa bilar för "bastarder". Ofta är det just Volvo Cars själva som specar bastarderna, man utgår från i praktiken en standardbil och bygger på med de roliga grejer som finns i lådorna.
Användarvisningsbild
av Guligan
#717047
Har ett eget bidrag på udda specad bil. Var spekulant för drygt 10 år sedan på en nästan ny Volvo S40 1,8i -01:a som min Volvohandlare hade köpt in från Volvo Cars. Utrustningslistan var riktigt välfylld för att vara en S40 1,8. Bl.a. fanns el.soltak, dubbla eldrivna stolar, skinnklädsel (vilket var ovanligt på S40 då) m.m. m.m. Fullspecad trodde jag och dessutom till bra pris. När jag började kika närmare så stod bilen på 15" plåtfälgar och utan stereo... :roll:

En bastard alltså. Det blev ingen affär.
av Andis
#717062
Visserligen ingen Volvo

Men sierra om ni kommer ihåg att nästan alla senare sierror hade ABS.

Så hade min nästan full utrustade sierra Ghia V6 inte ABS till och med ford verstaden kommentera det att det var mycket märkligt att en Ghia som var sierrans lyx modell på sierra inte hade ABS dom sa den som köpt den ny måste nästan valt bort det av någon anledning.

Kul tråd ska bli spänande och se någon riktig udda bestälning på bil dycker upp.

Med vänlig hälsning,
Andis
av skullen
#717065
therep skrev:Här är en till: http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V60 ... ?ca=10&w=1
Måste säga att den är rätt fin dock.
Jag gillar inte färgerna, men det är ju min åsikt...Såg en V70II Oyster grå med den röda skinnklädseln, heller ingen snygg kombo.
av skullen
#717066
Guligan skrev:Kul tråd!

Den andra bilen du nämner är ingen Summum, en fullmatad Momentum däremot. Vilket ju gör att den kvalar in som udda specad.
Inom Volvo kallas ibland dessa bilar för "bastarder". Ofta är det just Volvo Cars själva som specar bastarderna, man utgår från i praktiken en standardbil och bygger på med de roliga grejer som finns i lådorna.
Jag såg på bilderna på serviceboken att det stod Volvo Cars så jag misstänkte något sådant. Men inte hade väl momentum kromad rutlist 2008?
av perhall
#717097
Gulmet S60 T5 -01, soltak, 17" Regus (hette de så?), den fula tyg-/läderklädseln, soltak, bränslevärmare, största stereon (HU-608?) för 16000, elställbara stolar, GPS, men utan farthållare och dimljus, ingen läderratt, manuell AC. Bilia Haga Norra.

MY01 blev ju AC standard, annars hade väl den fula gula bastarden inte haft någon trots 400 000+.

S80 MY00 170, två av de tre paketen: alufälgar, metallic månsand, träpanel, alcantaraklädsel, Ingen AC, ingen radio... RSM hette den... RSM 344?
PH
Användarvisningsbild
av std
#717100
Jeg var i forhandlinger om ny bil med Bilia og i smalltalken fortalte de at de nettopp hadde levert en hvit V70 Drive Base med eneste ekstra utstyr takluke og vinterdekk. De hadde da byttet om slik at bilen gikk med aluminiumsfelgene på sommeren og stålfelgene som leveres med Base på vinteren.
av s6025t
#717107
Vet inte om denna passar här men den är helt fel specad det står att det ska vara momentum men den har inte kromsargarna som ingår i momentum det ser inte ut att vara xenonljus på den heller trots det står det i annonsen plus att det står att den har premium sound men saknar centerhögtalare på instrumentbrädan eluppvärmt baksäte men saknar knapparna mörkt tonade rutor men det har den inte t.ex..
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... ?ca=14&w=1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 99

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]