Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#718619
Fast jag kan förstå att man göra så. Kör man mycket motorväg vill man hellre ha vanlig farthållare än adaptiv. Den adaptiva kan va bra bökig ibland tycker jag. På landsväg är den dock riktigt behaglig.

Sub och cd-växlare var väl tillval även till premium sound ett tag och lyssnar man mest på radio så fanns det väl kanske ingen anledning att välja till dom kanske.

/Martin
av dissonans
#718630
Sant.
Cd-växlare och sub var väl helt vanliga tillval ja, men just svarta rails och avsaknad av radarn var det jag reagerade på.

Lite offtopic men: Går det inte att köra den adaptiva farthållaren som en vanlig, simpel farthållare a la 1985?
Användarvisningsbild
av Guru
#718634
Nej, det går inte att köra den adaptiva som en vanlig. Om inte det är fel på radarn, då går den ner i ett felläge och då kan man fortsätta som vanlig farthållare.
Användarvisningsbild
av MartinS
#718641
Guru skrev:Nej, det går inte att köra den adaptiva som en vanlig. Om inte det är fel på radarn, då går den ner i ett felläge och då kan man fortsätta som vanlig farthållare.
Fast när radarn blir täckt av snömodd lägger farthållaren av helt, då får man vackert stanna och göra rent den, ganska stönigt...

Jag hade faktiskt hellre haft vanlig farthållare än adaptiv måste jag medge.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
#718653
Vet inte säkert men tror att man på senare MY kan kvittera bort "smutsig radar" och få vanlig farthållarfunktion? På något sätt ska det iaf få den att fungera vid "nedsatt funktion" som en vanlig.

Instämmer, skulle aldrig välja adaptiv just pga. att man inte kan välja mellan adaptiv/vanlig farthållare.
Användarvisningsbild
av MartinS
#754481
Jag var ute och rullade någon mil på en strand i Danmark i helgen, efter några kilometer sade bilen ifrån att radarn var blockerad. Mycket märkligt tyckte jag, men efter att jag mött en bil igen så var den med i matchen några kilometer igen innan den varnade.
Den visade sig tro att den var blockerad då den aldrig uppfattade någon trafik eller något runt vägen. Detta är ju normalt sett inget problem i Sverige men jag kan tänka mig att det kan ställa till det i typiska "ökenlandskap" med vägar igenom som man kan hitta i Afrika, NA och Australien?!

/Martin

Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#819251
Denna var lite märklig, första gången jag ser en V70 -12 med plastratt, utan farthållare men den har ändå dieselvärmare med tidur och större fälgar. Kanske är det Volvo som ägt den innan? http://www.blocket.se/halland/Volvo_V70 ... ?ca=20&w=2
av Lövet
#819256
simonhalmstad skrev:Denna var lite märklig, första gången jag ser en V70 -12 med plastratt, utan farthållare men den har ändå dieselvärmare med tidur och större fälgar. Kanske är det Volvo som ägt den innan? http://www.blocket.se/halland/Volvo_V70 ... ?ca=20&w=2
Den ser nästan ut att ha polisspec.
av Lövet
#819257
simonhalmstad skrev:Den här konstiga ratten har jag aldrig sett tidigare. :lol:

Bild

http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... ?ca=20&w=2
Det där är den nya ratten, sitter bland annat i s60. På en 2012 hör den inte hemma. Kan vara bytt, tycker inte färgen stämmer heller.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 99

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]