Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1148043
Den där BMWn kommer nog inte vara några problem att sälja. Bra prissatt och eftersom det är så få som sålts nya med manuell låda är de ganska eftertraktade på andranahandsmarknaden. Jupp, det finns en del BMW förare som verkligen enbart vill ha manuell. De blir dock färre och färre med åren. De blir väl gamla de också...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1148051
Beror det inte lite på vilken typ av BMW (bil generellt) det är?
Jag menar, en daily driver vill jag definitivt ha automat i, men en projektbil/busbil/lekbil - manuell alla dagar i veckan. Men visst, en 535 har man förvisso kanske inte som busbil i första hand. 8)
av dissonans
#1148052
Den _är_ intressant specad: 535i med manuell låda, komfortpaket och sportstolar i svart läder - inget annat. Någon har väl verkligen velat ha stora motorn =)
av Lövet
#1148062
Grillchips: Absolut! En 530d med manuell är rätt kall men en högspecad bensin 535 med manuell låda - den är inte dum...
Användarvisningsbild
av Guru
#1148064
Lövet skrev:Grillchips: Absolut! En 530d med manuell är rätt kall men en högspecad bensin 535 med manuell låda - den är inte dum...
Låter bra för mig då en manuell 530d, gärna xdrive, hade varit mitt val! (D)
av dissonans
#1148066
Lövet skrev:Grillchips: Absolut! En 530d med manuell är rätt kall men en högspecad bensin 535 med manuell låda - den är inte dum...
Finns det högspecade manuella 535i? Jag har sett manuella exemplar tidigare och det de har gemensamt är att de i princip alltid är tomhylsor - som även vårt exempel nu är.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1148067
XC90_Executive skrev:För att överhuvudtaget få med något på utrustningslistan står "ABS" med. No shit, är det abs-bromsar på den... :roll: :lol:
Trodde inte att dom fanns som Bas. Måste vara dyrare att tillverka detaljer till en så liten volym med bilar som är Bas utrustade.
Användarvisningsbild
av Guru
#1148072
Perra83 skrev:
XC90_Executive skrev:För att överhuvudtaget få med något på utrustningslistan står "ABS" med. No shit, är det abs-bromsar på den... :roll: :lol:
Trodde inte att dom fanns som Bas. Måste vara dyrare att tillverka detaljer till en så liten volym med bilar som är Bas utrustade.
Allt för att få ett så lågt från-pris som möjligt i reklmen.
av DaddyTapir
#1148080
dissonans skrev:Den _är_ intressant specad: 535i med manuell låda, komfortpaket och sportstolar i svart läder - inget annat. Någon har väl verkligen velat ha stora motorn =)
Ja, den var riktigt läcker tycker jag!

Det viktigaste finns ju där i alla nya bilar, radio, elhissar, klimatanläggning osv.
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 99
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]