Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1437167
fjohan82 skrev:LED-strålkastare med manuell höjdjustering (bild 7/27)?
Märkligt, trodde bilar med LED hade automatisk justering av strålkastarna precis som xenon...
Detta gäller alla nya Sorento jag har kikat på.

https://www.bytbil.com/gavleborgs-lan/p ... 4-15283113
LED har andra regler än xenon pga varje ljuskälla är svagare. Exempelvis är de undantagna reglerna för strålkastarrengöring. Verkar som aut. justering inte heller krävs då kanske?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1461223
Väcker liv i tråden :-)
Denna S80 verkar inte ha någon som helst extrautrustning, förutom integrerad mobiltelefon...
Det står att den har AC, men det kan jag inte se?
Kan inte ha varit allt för vanligt med denna konfigurationen?

https://www.bytbil.com/vastmanlands-lan ... 9-15645518
av Lövet
#1461229
Jösses vilken tomhylsa!
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1461238
Jo då. Minns att det kom en i inbyte när jag en gång i forntiden jobbade rekond.
Tror till och med det var en s80, fast diesel.
av limerose1891
#1461854
Tog över min förra kollegas V90CC; manuell och utan elbaklucka. Han eftermonterade dragkrok, VOC och lastskyddsgaller :)
Användarvisningsbild
av bem
#1461868
Lucif3r skrev: lör 28 aug 2021, 22:12 Jisses, snacka om snikutrustad :-D
Fascinerande att P2or ens fanns utan AC.
Går svårligen åka i en bil nån längre stund utan AC. Jag råka av misstag slå av AC i min V70 i somras. Körde ett tag utan jag upptäckte det. Var olidligt hett i bilen och jag trodde AC:n hade pajat. Men till slut såg jag att AC:n var avslagen, satt på den och oj så svalt och skönt det blev. Fattar inte hur jag förr stod ut med bil utan AC. Men jag var ung då och tålde mer antar jag.
Numer går det väl inte beställa en Volvo utan AC gissar jag, ens i snikvariant.
/Bo
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1461871
@bem, Man fick ju leta bil med taklucka, då gick det nästan att köra till jobb i alla fall men det var många gånger man satt och chippade efter andan. Krävdes också att man parkerade där det var skugga när man skulle iväg med samt att ha solen gassandes bakifrån så man i alla fall slapp det värsta med ett ännu mer stekhett säte och ratt. Fast så gör jag i och för sig idag med för att det är skönare att slippa den värsta hettan :-)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1461872
Bilar utan ac är dock svalare än bilar med trasig ac. Bilar med ac blandar tilluften med värme medan bilar utan ac skickar tilluften rätt in i bilen. :)

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
#1461965
Jag har kört min 940 utan fungerande AC genom rusningstrafiken i Bangkok, det var varmt kan jag lova, den blandar dock inte luften med varmluft först då den från fabrik saknar värmepaket
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]