Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1378257
Vsrje gång jag ser nya spa-bilar utan dynförlängning och då speciellt textilsäten tänker jag på e36 plysch. Riktigt obehagliga grejer
Användarvisningsbild
av Guru
#1379376
Lucif3r skrev:
Lövet skrev:(Eller att ens sälja dem utan LED från Volvos sida)
Håller med. Väldigt märkligt att öht. erbjuda halogen i nyare bilar. En av dom få saker som verkligen inte "var bättre förr" :-D
Ett väldigt tydligt exempel på vad som ibland görs för att kunna erbjuda ett attraktivt "från pris". Kan lova att det inte är ingenjörerna som vill göra dessa gamla lösningarna. Märkliga är att de efteråt blir ifrågasatta över varför de ens tog fram lösningen från början när det är så liten procent som säljs med halogen. Även om de är "billiga" så bär de inte sin egen kostnad pga låg volym. Toppstyrning av bönräknarna som ibland inte verkar tänka hela vägen...
Ett annat exempel är 16" till S/V90. Bilen är designad för det men som tur ströks det i absolut sista sekund. Inte helt självklart att få plats med vettiga bromsar till en så tung bil med 16" hjul. Eller vettig framvagn med duglig vändradie när motorn är tvärställd. Värst av allt är att det var inte de tekniska svårigheterna så fällde avgörandet. Tror design satte ner foten till slut.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1379378
S90 med glödlampor, tror det är första gången jag ser det.
Dessutom är det den varvräknarlösa versionen, då den saknar "hjulet" mellan P-broms och växelspaken.
S/V/XC90 med glödlampor har ju setts och visats innan.
https://www.kvd.se/auktioner/volvo-s90-d3-150hk-71855
Användarvisningsbild
av grillchips
#1379379
@fjohan82, nästan så att jag väntade mig manuella fönsterhissar på den. :-D
Drivemode-hjulet var väl en (längre?) period ett tillval men som ingick i paket av relativ bas-nivå om jag inte minns helt fel.
av Lövet
#1413217
XC60 T5 Bas med xenon och läder ser man inte varje dag https://www.kvd.se/auktioner/volvo-xc60 ... 40hk-90379

edit: Import från Mellanöstern och tidigare krockskada https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/eug470
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1436300
En V50 med vad som ser ut som Summum-utrustad (klädseln, fälgar, silverrails, kromlist på bakluckehandtaget etc.).
Dock har den halogenljus, kanske gick att få det så i England?

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1436316
fjohan82 skrev: ons 17 mar 2021, 16:32 En V50 med vad som ser ut som Summum-utrustad (klädseln, fälgar, silverrails, kromlist på bakluckehandtaget etc.).
Dock har den halogenljus, kanske gick att få det så i England?

Där och i USA är de ju efterblivna när det gäller belysning, tycker ofta iaf i USA att de har det så :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1437165
Micce1980 skrev: ons 17 mar 2021, 17:50
fjohan82 skrev: ons 17 mar 2021, 16:32 En V50 med vad som ser ut som Summum-utrustad (klädseln, fälgar, silverrails, kromlist på bakluckehandtaget etc.).
Dock har den halogenljus, kanske gick att få det så i England?

Där och i USA är de ju efterblivna när det gäller belysning, tycker ofta iaf i USA att de har det så :-)
Så är det säkert, ja :-)
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]