Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#685650
Fartdåre skrev: De med starka nerver kan ju prova "Seafoam"...
Är det när man häller vatten i motorn så att den ryker vitt som f-n :lol:
#685653
Vojje skrev:
Fartdåre skrev: De med starka nerver kan ju prova "Seafoam"...
Är det när man häller vatten i motorn så att den ryker vitt som f-n :lol:

Ptja, då räcker det att jag startar upp 855an då. Röklade halva området med vit rök sist jag startade den :mrgreen: :mrgreen:
Men jag tror inte det gjorde "rent" något, förutom expansionskärlet :roll:


Ni har ju glömt det viktigaste - Öppet luftfilter! Det är ju +20hk på en turbo, men minst +50hk på en sugis! :mrgreen:
#685890
Alla undermedel funkar om man själv tror på dom och för det mesta är det Psykologiskt :lol:

Den bästa medicinen för en motor är en välservad sådan, alltså en som får regelbunden omvårdnad med ny olja, filter, stift osv, ja jag tror dom flesta fattar vad jag menar.
#1370520
Har en 940 -94 som gått en liten bit. Injector cleanern funkar faktiskt när bilen börjar kännas lite typ trött.trim flaskan kör jag ibland mellan varven som underhåll.verkar iaf inte bli sämre. Sen märks det skillnad vart man tankar också...
#1371170
*pettson* skrev: ons 26 sep 2012, 13:04 Svaret är nej-
Det fungerar inte till dom flesta bränslerelaterade fel. Och yes, rengöringsmedel är tillsatt i bensin. Vissa komponenter har dubbelfunktion.
Hursomhelst så kan man enkelt se om STP fungerar, tycker man att det är roligt kan man slå i en liter diesel i varje tank, det är ungefär samma produkt.
Vi har provat STP att tvätta spridarna i samt i ultraljudstvätt under aktiverade spridare och det är meningslöst. Det löser inte upp något.
Det finns bättre medel som kostar betydligt mindre per liter. Och dom slås INTE i bensinen.
Men så är det inte konsumentprodukter heller.
Vilka produkter är detta då?
#1371200
Jag använde injection cleaner typ en gång om året förr i tiden, tyckte att det hjälpte när bilen började tveka vid acceleration och gå risigt på tomgång. Placeboeffekt, ja kanske ..
Men på senare år har behovet inte uppstått. Undrar om det har att göra med att jag numera kör med rätt hög etanolinblandning? :-D
Bör jag nämna att jag tankar på lågprismackar, både då och nu..
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]