A-traktor snacket angående spärrar osv..
Postat: sön 08 jan 2012, 00:26
Konstruktiv hastighet
33 § A-traktor skall vara så ombyggd att dess högsta kon-struktiva hastighet uppgår till högst 30 km/h på horisontell väg. Ombyggnaden skall vara så konstruerad och utförd att det endast med stor svårighet går att öka A-traktorns högsta konstruktiva hastighet.A-traktorns hastighet på lägsta växeln skall vara högst 10 km/h vid 2/3 av ursprungsmotorns maximala varvtal.
De är vad som står på vägverkets hemsida angående spärrning på atraktor.. är det någon mera en jag som tycker detta är en svår lag att tyda? Jag menar man kan ju med andra ord ha en skruv under lådan som gör att man ej får i 1,2 osv, sedan kan man bryta varvtalet samt bränsle tillförselsen.. jag menar de finns tusen sätt, men ändå är det nästan bara , omdrevning på enkel låda, eller dubbla lådor, de är i stortsett de som går igenom bess? O sen sladdar man på en parkering när de är blixt halka och så kommer de någon grinig när polis som har för lite o göra o tycker de gick för fort när de gick i 32 km/h o säger att jag inte får ha varvtalsreglautorn o han har inte ens hittat den ? Jag mena, jag tycker att de borde ändra lagen (eftersom vi i Svea riket värnar om miljön sååååååååååååååå mycket,) Hur miljövänligt är de att ligga o varva 3-4 tusen varv o komma upp i 30 för att köra lagligt? Borde de inte vara bättre att få bryta på ett visst varvtal men ha kvar samma lag om att man måste göra detta på ett sätt som är svårt att få tillbaka den på orginal hastighet för fordonet ? Sen vet många poliser knappt någonting om a-traktorer så de bara svamlar på. Jag blev stoppad här om dagen för jag sladdade i en kurva på en parkering klockan halv 10 på kvällen inte en ända bil på parkeringen. Och han kom fram o bankade på rutan, jag vevade ner o hälsade vänligt o fick blåsa. Sen sa han, ja de gick lite fort. Och jag nekade o sa att de gick max 33 km/h, Och då blev han sur o halv skrek åt mig att de gick för fort, men han hade inga bevis.. Så börjar den andra polisen snacka om att jag kan få indragen lämp.. Fine tänkte jag, nu får jag väl ombesiktning o böter.. Men icke sa nicke.. Han kommer fram till mig , "hur duktig du än är, så är det otroligt farligt" då undrar jag vad fan är de som är farligt, o han säger att de är en fara för allmänheten.. halv 10 på kvällen, inte en enda bil eller ens en person inte så mycket som en kråka ! Och sen tar han upp hastigheten igen, och jag sa jag ska vara ärlig mot dig , jag har varvtalsreglatour men jag kör aldrig med den avstängd, dels har jag gjort så att de är otroligt svårt att slå av den, samt att jag har ju en del andra spärrar oxå.. Han börjar tjafsa o säger att man inte får ha så o om han skulle säga de var okej så skulle han begå "tjänstefel".. Men dom släpper iväg mig han tar mitt regg nummer o säger att han vill att jag fixar till spärrarna.. Då undrar jag om han inte gör ett tjänstefel när han släpper iväg mig oxå, och hur han ska förklara de för sina chefer liksom ? :S jag blir så irriterad inte på dom, o de faktum att dom är poliser, utan på deras jävla attityd, o de där flinet, lite överlägset o som vet att jag inte kan säga något för då kan han sätta fast mig för vad som helst.. HATAR DET !! Någon som VET eller fått böter/olovlig körning , för de har sladdat på vintern ? Jag mena om man har en bakhjuls driven bil är de en konst i sig att INTE få spinn på bak däckena..
ha de ! (kände att jag behövde avreagera mig lite)

33 § A-traktor skall vara så ombyggd att dess högsta kon-struktiva hastighet uppgår till högst 30 km/h på horisontell väg. Ombyggnaden skall vara så konstruerad och utförd att det endast med stor svårighet går att öka A-traktorns högsta konstruktiva hastighet.A-traktorns hastighet på lägsta växeln skall vara högst 10 km/h vid 2/3 av ursprungsmotorns maximala varvtal.
De är vad som står på vägverkets hemsida angående spärrning på atraktor.. är det någon mera en jag som tycker detta är en svår lag att tyda? Jag menar man kan ju med andra ord ha en skruv under lådan som gör att man ej får i 1,2 osv, sedan kan man bryta varvtalet samt bränsle tillförselsen.. jag menar de finns tusen sätt, men ändå är det nästan bara , omdrevning på enkel låda, eller dubbla lådor, de är i stortsett de som går igenom bess? O sen sladdar man på en parkering när de är blixt halka och så kommer de någon grinig när polis som har för lite o göra o tycker de gick för fort när de gick i 32 km/h o säger att jag inte får ha varvtalsreglautorn o han har inte ens hittat den ? Jag mena, jag tycker att de borde ändra lagen (eftersom vi i Svea riket värnar om miljön sååååååååååååååå mycket,) Hur miljövänligt är de att ligga o varva 3-4 tusen varv o komma upp i 30 för att köra lagligt? Borde de inte vara bättre att få bryta på ett visst varvtal men ha kvar samma lag om att man måste göra detta på ett sätt som är svårt att få tillbaka den på orginal hastighet för fordonet ? Sen vet många poliser knappt någonting om a-traktorer så de bara svamlar på. Jag blev stoppad här om dagen för jag sladdade i en kurva på en parkering klockan halv 10 på kvällen inte en ända bil på parkeringen. Och han kom fram o bankade på rutan, jag vevade ner o hälsade vänligt o fick blåsa. Sen sa han, ja de gick lite fort. Och jag nekade o sa att de gick max 33 km/h, Och då blev han sur o halv skrek åt mig att de gick för fort, men han hade inga bevis.. Så börjar den andra polisen snacka om att jag kan få indragen lämp.. Fine tänkte jag, nu får jag väl ombesiktning o böter.. Men icke sa nicke.. Han kommer fram till mig , "hur duktig du än är, så är det otroligt farligt" då undrar jag vad fan är de som är farligt, o han säger att de är en fara för allmänheten.. halv 10 på kvällen, inte en enda bil eller ens en person inte så mycket som en kråka ! Och sen tar han upp hastigheten igen, och jag sa jag ska vara ärlig mot dig , jag har varvtalsreglatour men jag kör aldrig med den avstängd, dels har jag gjort så att de är otroligt svårt att slå av den, samt att jag har ju en del andra spärrar oxå.. Han börjar tjafsa o säger att man inte får ha så o om han skulle säga de var okej så skulle han begå "tjänstefel".. Men dom släpper iväg mig han tar mitt regg nummer o säger att han vill att jag fixar till spärrarna.. Då undrar jag om han inte gör ett tjänstefel när han släpper iväg mig oxå, och hur han ska förklara de för sina chefer liksom ? :S jag blir så irriterad inte på dom, o de faktum att dom är poliser, utan på deras jävla attityd, o de där flinet, lite överlägset o som vet att jag inte kan säga något för då kan han sätta fast mig för vad som helst.. HATAR DET !! Någon som VET eller fått böter/olovlig körning , för de har sladdat på vintern ? Jag mena om man har en bakhjuls driven bil är de en konst i sig att INTE få spinn på bak däckena..
ha de ! (kände att jag behövde avreagera mig lite)
