Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#576627
andreas_lofgren skrev:Ecomotor finns det en väldigt lång tråd på Autopower där de bevisat vetat om och sålt en M3 med felaktig mätarställning. Sedan dyker ägaren upp i tråden och det blir riktig pajkastning.
Jag har läst den tråden! Skrämmande med åtalshot mot alla som postade i tråden från de som påstod sig komma från Eco motor.

Mitt mål med denna tråden är att förhindra pajkastning och föra en sansad diskusion om bluffmakare och vad man kan göra för att få rätt mot dem så att de köper tillbaka bilen eller ger en skälig ersättning. För det skall fungera skall ingen härifrån "ge sig på" dessa bluffmakare utan just föra en sansad diskusion. Kan vara svårt kanske om man blir provocerad men det går.

Ett sätt att "komma åt" bluffmakare som är hala nog att klara sig undan är att ta kontakt med ex.vis banken de har avtal med för att låna ut pengar med bilen som säkerhet. Om mätaren är skruvad är ju inte bilen värd de pengar banken vill ha i säkerhet och därmed är ett bedrägeri mot en bank gjord.
#952524
Hur gick det sedan?

Min son använde sig av en advokat som tog 2000-4000 att formulera brev som skickades till ECOMotor. De svarade aldrig!
Efter ca 20.000kr till advokaten fick min son meddelandet att advkoaten inte kan fortsätta driva detta mot EcoMotor för de finns inte kvar.

Det visade sig att EcoMotor kursat.
Min son åkte dit och där fanns nu ett annat företag som sålde bilar. Han gick in och tittade och där såg han samma biffar som var där under EcoMotor och samma snubbe som satt vid skrivbordet.

Jävla bluffmakare!!
Jag är oerhört negativ till vårt rättsvädende som väljer att sätta åt moppetrimmare men skiter i de stora fallen omd e inte blivit mediala.

Bilen med den skruvade mätaren är nu skrotatd efter en olycka.
#1335597
Hejsan på er alla från Finland och förlåt min svenska och för att lyfta gammal tråd men jag ville varna om en oseriösa bilsäjare:

Jag var på väg att köpa den här Volvo V60 D6 med ganska låg miltal (10600 mil):
https://www.blocket.se/vi/86986747.htm

Enligt säljaren bilen var i toppskick, alla service gjort på Volvo verkstad, miltal är pålitlig, ingen skrapmärk eller bucklor, fin i lack, alla utrustning fungerar osv..

Den lät bättre en det kan vara...sä jag började misstänka och söka efter bilens historia och vad hittade jag:
https://www.indewal.nl/de/cars/Volvo/V60-type/19517

Densamma bilen var såld i Nederland och miltal 37200!!!

Så dom har minskat miltal endast ~27 000 mil, var försiktig med den här försäljare!
Senast redigerad av 1 Rommitommi, redigerad totalt 0 gånger.
#1335635
Hur har du gjort ihopkopplingen? Ser inget chassinummer i den nederländska annonsen.
#1335640
Ok. Då är det nog läge att hålla koll på hans övriga bilar också.
#1336318
Varför köper man en beg. bil från en bilhandlare egentligen?

Ge mig ett enda skäl förutom nedan!

Dyrare, osäkrare om bakgrunden, risk för bluff och båg.

Själv köper jag alltid privat från en privatperson. Kan man dåligt om bilar, ta med nån som kan! och provkör, se besiktningsprotokoll, service, kvitton.

Enda nackdelen som jag ser det är att man kanske inte kan hitta precis den bilen man helst vill ha. Riktigt nya beg. bilar är svårt att hitta privat, men de finns de med.

Garanti? Ja, skulle det vara något (har aldrig haft något större problem) så kan man reparera för de pengar man sparar, räcker säkert till. och lite måste man ju chansa i livet.

Lån? banken kan fixa billån lika bra om bilhandlaren.
#1336329
ICEnow skrev: sön 08 sep 2019, 22:16 Varför köper man en beg. bil från en bilhandlare egentligen?

Ge mig ett enda skäl förutom nedan!

Dyrare, osäkrare om bakgrunden, risk för bluff och båg.

Själv köper jag alltid privat från en privatperson. Kan man dåligt om bilar, ta med nån som kan! och provkör, se besiktningsprotokoll, service, kvitton.

Enda nackdelen som jag ser det är att man kanske inte kan hitta precis den bilen man helst vill ha. Riktigt nya beg. bilar är svårt att hitta privat, men de finns de med.

Garanti? Ja, skulle det vara något (har aldrig haft något större problem) så kan man reparera för de pengar man sparar, räcker säkert till. och lite måste man ju chansa i livet.

Lån? banken kan fixa billån lika bra om bilhandlaren.

Beror på vad du menar med bilhandlar, är det stora som små, Volvo återförsäljare mot Kalles bilfirma på hörnet?

Och vilken bank kan fixa ett billån med 4% ränta?

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]