Sida 1 av 1
Nybörjare :-) Hur undviker man retursladd?
Postat: tis 07 jun 2011, 16:35
av Victor
Kan någon ge mig tips om hur man inte får retursladd?
Är bara 15 år så kan inte så mycket
-----------------------------------------------------------------------
Redigerade rubriken. Tänk på rubriksättning som det står info om i forumsreglerna i fortsättningen.
/Tomas88
Re: Nybörjare :-)
Postat: tis 07 jun 2011, 17:23
av semmelman
Mitt råd var inget att ha, tog bort det. :D
Re: Nybörjare :-)
Postat: tis 07 jun 2011, 17:27
av Nineforty
Parera i tid och inte för mycket, så klarar det sig oftast.
Re: Nybörjare :-)
Postat: tis 07 jun 2011, 18:06
av *pettson*
Det finns inget sätt att undvika det till 100% mer än att låta bilen stå istället för att köra.
Re: Nybörjare :-)
Postat: tis 07 jun 2011, 18:16
av ÄRRet
Victor skrev:Kan någon ge mig tips om hur man inte får retursladd?
Är bara 15 år så kan inte så mycket
-----------------------------------------------------------------------
Mitt råd är oxå dåligt men jag behåller det.
Kör trådlöst! Inga sladdar överhuvudtaget! :D
Re: Nybörjare :-)
Postat: tis 07 jun 2011, 20:56
av llesrof
Kör med fyrhjulsdrift och gasa utav helvete så att du får fyrhjulssladd och hoppas att du har utrymme i sidled :D
Re: Nybörjare :-)
Postat: ons 08 jun 2011, 15:03
av 2444ever
Övning övning övning. Du får väl vänta till vintern och hitta en tom parkeringplats typ. Sen är det bara o öva på. Olika bilar reagerar olika, vissa släpper lätt, vissa släpper mycket etc. Du måste känna in det helt enkelt. Jag brukar alltid sladda lite lätt i första halkan för att få in känslan igen efter sommaren. Tyvärr har jag numera felhjulsdriven, så inte lika skoj längre :(
Enda generella man kan säga är väl att är man inte beredd så blir det lätt att man överkompenserar en sladd och då är det lätt att få en retursladd, och då beroende på bilmodell, däck, hastighet hur pass det blir.
Har man bakhjulsdriven och lärt sig lite är det bra att gasa lite lätt precis när den börjar hämta upp sladden, för att inte returen ska bli så kraftig. "Aktiv sladd" kallar jag det :) Gäller alltså att vara på hugget när sladden "avtar", är man inte med och rattar tillbaka kan det lätt bli retursladd.