Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av m2c
#538628
Hmmm, jag gjorde som han som föreslog MySQL och nu fastnar installationen inte på den där förhatliga please wait som den gjorde förut. Så han kan vara på rätt spår.

Dock så står det VIDA failed to install, men så långt kom jag inte förut.

Update, nu backade jag klockan till mitten av december 2010. Och nu tuggar den för fullt, dest mappen är över 4gb nu. Synd att jag måste åka på jobbet. Men detta verkar vara rätt spår.
av Willis
#539116
Nu har jag kört ännu en ren installation av XP istället som virtuell och därefter kollat i Microsoft MySQL Configuration och startat tjänsten för VIDA och även installerat MySQL 5.5 Server från mysql.com, men hur man än vrider och vänder på klockan i BIOS så går det inte att undgå "VIDA - Not ok"... kommer ge upp snart och vänta på att 2011B släpps och hoppas på mer tur där.

Man har ju fått igång allt en gång så det borde gå två, men hur man når mål är ju en annan fråga
Användarvisningsbild
av uno83
#539251
MIcrosoft SQL och MySQL är två helt olika databaser. Det är kanske inte det som är problemet här, men det finns ingen anledning att installera MySQL om det inte är den som används.
av mikamb
#539264
Hejsan är ny här på forumet och blev lite nyfiken på DICE enheten. Är det så att om man inte kan installera programvaran som medföljer så är DICE enheten obrukbar? eller kan man läsa felkoder och nollställa felkoder ändå. Mvh mikamb
av m2c
#539307
Du måste ha programvaran, annars funkar den inte alls vad jag vet.
Du kan ju alltid testa att installera programvaran innan du köper dice hårdvaran.
Du hittar den i en bukt nära dig.
Användarvisningsbild
av ateist75
#539390
mikamb skrev:Hejsan är ny här på forumet och blev lite nyfiken på DICE enheten. Är det så att om man inte kan installera programvaran som medföljer så är DICE enheten obrukbar? eller kan man läsa felkoder och nollställa felkoder ändå. Mvh mikamb
Jag vet inte varför flera har problem att installera Vida, i mitt fall hade jag en gammal laptop jag formaterade och installerade sen xp pro. Allt fungerade perfekt. JAg anävnder den enabrt till att koppla upp mot bilar.
En begagnad laptop kostar inte många hundralappar...
av Mikael G
#539432
Jag installerade också Vida utan problem nyss, var på förhand skeptisk efter att ha läst denna tråden men jag antar att det var lite flyt att det lirade direkt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#539438
Det fungerar säkert för de flesta, allt beror lite på vad som är installerat tidigare och i vilken ordning. T.ex. servicepacks, .net etc.

/Martin
av krillegbg
#539446
Detta gäller för Vida 2010D
Ni måste ha en dator med nåt av dessa operativsystem:
Windows XP Pro SP3 eller
Windows 7 Professional 32bit
Ultimate versionen stöds inte; eller nån annan heller för den delen samt ingen 64bits version alls.
Annars får man ladda XPmode. Alltså Windows 7 32 el 64bit och köra win xp virtuellt och installera Vida den vägen.
Vida kommer stödja Windows 7 Pro 64 bit från och med version 2011B.
Hoppas detta var tillräckligt tydligt.
av Willis
#539663
Verkar inte spela mycket roll vilket operativ jag testar med. Har gjort en virtuell maskin för ALLA Windows 7 versioner i 32-bitars och även XP 32-bitars, men INGEN av dem kan lösa "VIDA - Not ok" alltid samma fel...

I dem virtuella är det tomt att du kan höra eko... det är bara VIDA som installeras, vilket betyder att det inte finns något annat som kan störa. Allt som installeras kommer endast från VIDAs egna DVD.

Har även testat versionerna 2010C, 2010D och 2011A

Det är alltid databas zip-filerna som krånglar om man läser i loggen (inte alla men några av dem) som jag gjorde en spoiler av högre upp.

Jag är helt slut på idéer...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 240

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]