Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1552900
Jag har för mig att jag körde med dice och VDASH på dotterns S80 (2011). Så kanske beroende på årsmodell..

/Thomas
av sir88alex
#1553013
Orkar någon förklara. Vad är VIDA egentligen och kan man komma åt det på något sätt?

Vad jag förstått finns sprängskisser, artikelnummer, förklaring till felkoder och steg för steg instruktioner för hur man gör vissa arbeten i VIDA.

Vore ju perfekt att ha när man som amatör ska meka lite hemma. Men, kan man komma åt det som privatperson eller är det bara för verkstäder med svindyra abonnemang?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1553094
VIDA är volvos interna program. Det fullständiga namnet är Vehicle Information and Diagnostics Application. Ganska självförklarande om man kan grundläggande engelska :P Det använder dom till allt, felkodsläsning, diagnosering, reservdelar...

Upp t om version 2014 finns att hitta via google. Efter det böt dom system till molnbaserat, dvs omöjligt för tjuvar som oss att använda.
av kebabpizza
#1553099
Lucif3r skrev:VIDA är volvos interna program. Det fullständiga namnet är Vehicle Information and Diagnostics Application. Ganska självförklarande om man kan grundläggande engelska :P Det använder dom till allt, felkodsläsning, diagnosering, reservdelar...

Upp t om version 2014 finns att hitta via google. Efter det böt dom system till molnbaserat, dvs omöjligt för tjuvar som oss att använda.
A i VIDA står för Aftersales.
https://www.volvotechinfo.com/vida
Användarvisningsbild
av leiwi
#1555943
Blir nog svårt om det ens går, tror inte du kan få rätt webbläsare inläst i w11
Inte heller dom andra insticks programmen som följer med vida

W7 pro är det enda som gäller för en fungerande installation utan några bekymmer
  • 1
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]