Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1238091
jag kör 2014a och då tiden gick ut vid årsskiftet tog jag bara samma patch som jag använde vid installationen och ändrade datum i pathen och sedan körde jag in den, voila funkar till år 2040 nu
av zippzon
#1238561
Hej
jag vill bara dela med mig av min erfarenhet ;-)
den 6-feb beställde jag denna dice https://www.ebay.com/itm/2017-Newest-VI ... 2749.l2648

idag 13 mars fick jag sms av våra kära Postnord att dom vill ha 245.70:- i moms / avgifter för att leverera paketet till mig !
så 677:- + 245:- inte så farligt iaf ,men kan vara bra att veta vad ungefär Postnord lägger på nuförtiden !

någon annan med samma erfarenhet ?


Mvh Micke
Användarvisningsbild
av sbf
#1238567
zippzon skrev:Hej
jag vill bara dela med mig av min erfarenhet ;-)
den 6-feb beställde jag denna dice https://www.ebay.com/itm/2017-Newest-VI ... 2749.l2648

idag 13 mars fick jag sms av våra kära Postnord att dom vill ha 245.70:- i moms / avgifter för att leverera paketet till mig !
så 677:- + 245:- inte så farligt iaf ,men kan vara bra att veta vad ungefär Postnord lägger på nuförtiden !

någon annan med samma erfarenhet ?


Mvh Micke
Vad hade leverantören skrivit för värde på försändelsen?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1238568
Samma erfarenhet av vad? Att Posten numera har blivit hårda med tullavgifter och annat har det skrivits långa löp om de senaste veckorna.
av zippzon
#1238569
sbf skrev:
zippzon skrev:Hej
jag vill bara dela med mig av min erfarenhet ;-)
den 6-feb beställde jag denna dice https://www.ebay.com/itm/2017-Newest-VI ... 2749.l2648

idag 13 mars fick jag sms av våra kära Postnord att dom vill ha 245.70:- i moms / avgifter för att leverera paketet till mig !
så 677:- + 245:- inte så farligt iaf ,men kan vara bra att veta vad ungefär Postnord lägger på nuförtiden !

någon annan med samma erfarenhet ?


Mvh Micke
Vad hade leverantören skrivit för värde på försändelsen?

Jag vet inte än då jag säkert får vänta ett par veckor till innan jag får ut paketet
av zippzon
#1238571
grillchips skrev:Samma erfarenhet av vad? Att Posten numera har blivit hårda med tullavgifter och annat har det skrivits långa löp om de senaste veckorna.
jo det är ju ingen nyhet ,men det som gällt överallt har varit 75:- under 1500:- och 125:- över 1500 :-

och det kan ju vara bra att tala om erfarenheter och verkliga fall inte vad som står luddigt i media

/Mvh Micke
Användarvisningsbild
av grillchips
#1238575
Jo absolut, jag förstår vad du menar. Men om jag räknar rätt, 25% moms på 677kr är ungefär 170kr, + 75kr i tullavgifter eller vad det är.
Då är du uppe i din extrakostnad för paketet och math checks out...?
av kalles
#1245728
Jag har fått problem att logga in, har fungerat utan problem i flera år. Den gröna inloggnings stapeln blir grön till hälften sen lägger den av. Provat att ändra NET Framework allt från 3.5 och uppåt, även IE8 och uppåt. Köpte en till Kina Dice samma problem, hade 2014A först bytte till 2014D. Har en Windows 7Pro, 8ram 800gb ledigt inget Skype installerat. Är det någon annan som har samma problem? eller en lösning på detta så är jag evigt tacksam.
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 240

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]